Tramwaje Śląskie rozstrzygnęły przetarg na dostawę dziesięciu jednoczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów, z opcją zwiększenia zamówienia o kolejne pięć wozów. Postępowanie wygrał Modertrans, który zaoferował co prawda mniej niskiej podłogi, ale za to lepszą cenę.
Przedmiotem przetargu jest dostawa 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, z czego osiem ma być jednokierunkowych, a dwa dwukierunkowe. Przewidziano też opcję w postaci dostawy pięciu kolejnych pojazdów. Długość pojazdu określono na 13,5 m, udział niskiej podłogi na min. 20%, a pojemność na co najmniej 90 pasażerów, w tym minimum 18 na miejscach siedzących. Więcej o specyfikacji pisaliśmy
tutaj. Pojazdy mają być dostarczone do końca czerwca 2020 r.
W przetargu
wpłynęły dwie oferty, złożone przez Modertrans i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Obie mieściły się w budżecie zamawiającego, określonego na kwotę 48 mln zł brutto, w tym 32,7 mln zł brutto na zamówienie podstawowe.
Dzisiaj (22 grudnia) zamawiający poinformował o rozstrzygnięciu postępowania. Wybrano ofertę firmy Modertrans, która zwyciężyła jedynie ceną, za którą można było dostać 77% punktów. Producent wycenił swoją ofertę na 35,3 mln zł brutto i zaoferował 30,4% niskiej podłogi. Cegielski, który chciał 45 mln zł brutto, uzyskał więcej punktów w części technicznej – m.in. w kwestii dwukrotnie większego udziału niskiej podłogi (61,98%) oraz liczbie dodatkowych strumieni drzwi dla pasażera. Można się spodziewać, że Modertrans dostarczy tramwaj podobny do tego, który
zamówił Elbląg.
Nierozstrzygnięty pozostaje drugi z przetargów na dostawę 35 tramwajów wieloczłonowych o dwóch długościach z opcją na dostawę kolejnych pięciu tramwajów. O to zamówienie
rywalizują Solaris Tram i Pesa.