Ruszają kolejne przetargi Tramwajów Śląskich na wykonanie dokumentacji projektowych. Obejmują one remonty torów w ciągu Frycza-Modrzewskiego w Bytomiu oraz Łagiewnickiej w Świętochłowicach. W formule projektuj i buduj będzie natomiast zrealizowana modernizacja torowiska wzdłuż Chorzowskiej w Katowicach.
Tramwaje Śląskie z rozmachem przystępują do przygotowywania projektów remontu i rozbudowy infrastruktury, które będą realizowane w ramach nowej, rozpoczętej perspektywy UE. Ruszyły już przetargi na d
okumentację dla remontu torowisk w centrum Bytomia od skrzyżowania ul. Powstańców Warszawskich z ul. Sądową do Zajezdni Stroszek, wzdłuż ul. Karola Goduli w Rudzie Śląskiej oraz
modernizacji linii nr 14 w Mysłowicach. Spółka prowadzi także postępowanie na projekt
budowy dwutorowej linii tramwajowej wzdłuż Grundmana w Katowicach, stanowiącej połączenie dwóch magistralnych linii tramwajowych funkcjonujących w układzie wschód – zachód biegnących ul. Chorzowską oraz Gliwicką.
Jednym z zadań jest przebudowa infrastruktury tramwajowej wzdłuż ulicy Frycza Modrzewskiego w Bytomiu o długości 1,3 km. Torowisko na odcinku od skrzyżowania Modrzewskiego i Zabrzańskiej do granicy miasta Ruda Śląska z Bytomiem jest torowiskiem pojedynczym wydzielonym, w rejonie skrzyżowania z ul. Zabrzańską znajduje się rozwidlenie w kierunku Zabrza. Docelowym rozwiązaniem jest torowisko dwutorowe. Wykonawca będzie musiał przygotować nowe rozgałęzienie w rejonie ul. Zabrzańskiej jako dwutorowe z dobudową relacji skrętnej z ul. Modrzewskiego w ul. Zabrzańską – kierunek Zabrze (dwutorowy trójkąt torowy). Dokumentacja powinna być gotowa do końca marca 2017 r.
Kolejny przetarg dotyczy przebudowy 2,1-kilometrowej trasy wzdłuż Łagiewnickiej w Świętochłowicach. Jak informują Tramwaje Śląskie, na odcinku od skrzyżowania ul. Bytomskiej, ul. Łagiewnickiej i Św. Piotra do ul. Sportowej występuje tor pojedynczy wydzielony. Odcinek od ul. Sportowej do ul. Kościelnej jest torowiskiem pojedynczym wbudowanym w jezdnię, natomiast odcinek od ul. Kościelnej do mostu kolejowego jest torem pojedynczym wydzielonym. W rejonie skrzyżowania z ul. Armii Ludowej znajduje się mijanka. Przewidziane jest torowisko tramwajowe dwutorowe, a w miejscach uniemożliwiających prowadzenie linii dwutorowej – jednotorowe dwukierunkowe. Przewidywana jest budowa nowych peronów w rejonie ul. Wiechaczka. Rozgałęzienie w rejonie ul. Św. Piotra i Bytomskiej zostanie przeprojektowane jako dwutorowe (dwutorowy trójkąt torowy). Dokumentacja powinna być gotowa do końca marca 2017 r.
Ostatnie postępowanie dotyczy modernizacji 440-metrowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Chorzowskiej w Katowicach od skrzyżowania z ul. Dębową do Wesołego Miasteczka w formule projektuj i buduj. W tym miejscu torowisko jest dwutorowe. Prace również mają zostać przeprowadzone do końca marca 2017 r.