Dzisiaj (15 września) Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z Pesą na zakup 5 niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych typu Jazz Duo, które będą stanowiły uzupełnienie floty wcześniej zakupionych wozów. W najbliższych miesiącach 45 wagonów tego typu zostanie włączonych do eksploatacji. Wartość umowy wynosi 47,8 mln zł brutto.
Nowe tramwaje będą dwukierunkowe, niskopodłogowe, wieloczłonowe, a także w pełni klimatyzowane, zarówno w części pasażerskiej, jak i w kabinie motorniczego. Tramwaj pomieści co najmniej 200 osób (w tym 28 na miejscach siedzących). Każdy z tramwajów będzie wyposażony w automat biletowy oraz w system monitoringu wizyjnego. Ponadto wewnątrz znajdą się: nowoczesny system informacji liniowej z systemem zapowiedzi głosowych oraz monitorami LCD, które umożliwią emitowanie reklam, system zliczania pasażerów oraz rejestrator zdarzeń. Tramwaje będą wyposażone w pokładowy zasobnik energii, co przyczyni się do znacznego zmniejszenia zużycia energii. Jeden z tramwajów będzie przystosowany do nauki jazdy.
Zamówienie obejmuje także specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjno-naprawczy, szkolenia, dokumentację techniczną, łącznie z licencjami i oprogramowaniem, a także wykonywanie napraw powypadkowych podczas trwania gwarancji. Dostawa pierwszego tramwaju planowana jest na początek lipca 2015 roku, natomiast zakończenie dostaw przewidziano na koniec września tego samego roku.
W najbliższym czasie do eksploatacji mają zostać włączone pierwsze z 45 wcześniej kupionych przez spółkę tramwajów dwukierunkowych Jazz Duo. Zakupy są realizowane z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Analizowane są też koncepcje wybudowania torów odstawczych przy punktach węzłowych, w których brakuje miejsca na pętlę. Takie tory mają powstać m.in. przy pl. Zawiszy na ul. Towarowej w związku z planowanym remontem wiaduktu nad linią średnicową. Inne rozważane lokalizacje, w dalszej perspektywie, to Rondo Daszyńskiego, przy stacji metra Wierzbno dla tramwajów jadących od strony dzielnicy biurowej na Służewcu, stacja metra Ratusz (pl. Bankowy) z myślą o tramwajach z Wilanowa oraz pl. Zbawiciela dla linii od strony Ochoty.
Dodatkowe Jazzy Duo mają obsługiwać trasę pomiędzy stacjami metra Rondo Daszyńskiego na II linii i Młociny na I linii. Pierwotnie dwukierunki miały docierać do pętli Osiedle Górczewska, ale zdecydowano o poprowadzeniu linii przez Powstańców Śląskich na Bielany. W związku z tym zapotrzebowanie na pojazdy dwukierunkowe wzrośnie właśnie o pięć wozów, na które właśnie podpisano umowę. Po zrealizowaniu wszystkich dostaw spółka posiadać będzie 56 tramwajów dwukierunkowych, co pozwoli również na uruchomienie innych planowanych linii z wykorzystaniem taboru dwukierunkowego oraz zachowanie rezerwy na remonty i modernizacje infrastruktury. Już w tej chwili Tramwaje Warszawskie eksploatują sześć Swingów Duo, które kursują na trasie linii nr 2 przez most Północny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.