Trwa przygotowywanie dokumentu, będącego wstępem do przedłużenia linii kolejowej 250 SKM do Wejherowa. Samorząd wojewódzki uchylił się natomiast o odpowiedź na pytanie o jej ewentualne dalsze przedłużeni w kierunku Pruszcza Gdańskiego.
Jak zwraca uwagę Maciej Lignowski, pezes PKP SKM Trójmiasto, powstający przystanek Gdańsk Śródmieście (który powinien być gotowy do końca 2014 r.) będzie wyposażony tylko w dwie krawędzie peronowe – co w istotny sposób może utrudniać SKM organizację ruchu pociągów. To jednak rozwiązanie tymczasowe. – Tym węzłem faktycznym i ostatecznym powinien być Gdańsk Czerwony Most. Mamy nadzieję, że taka stacja końcowa powstanie – zawsze była w studiach uwzględniana i stąd też Śródmieście ma taki, a nie inny wygląd – mówi Lignowski. Jak dodaje, inwestycja taka może zostać zrealizowana tylko przy współudziale miasta, PKP PLK i PKP SA. – Potrzeba na nią znacznie większych środków finansowych, których na chwilę obecną nie mamy i których obecnie nie jesteśmy w stanie wygenerować. Liczymy na to, że uda nam się do tego przygotować, a potem zrealizować w kolejnej perspektywie finansowej UE – zaznacza Maciej Lignowski.
Zadaliśmy pytanie w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Pomorskiego (który nie został co prawda przez prezesa SKM wymieniony, jednak jest on przecież znaczącym inwestorem przedsięwzięć kolejowych w regionie – linia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest budowana przez „spółkę-córkę” UMWP), czy będzie on czynić działania zmierzające do przedłużenia linii 250 w kierunku południowym i połączenia jej z linią nr 9 PKP PLK (Warszawa-Gdynia). Sławomir Lewandowski z UMWP nie odpowiedział wprost na to pytanie (odesłał nas do SKM i PLK), sygnalizując jednak, że czynnikiem przemawiającym za realizacją tej inwestycji jest „zagrożenie pogarszającej się przepustowości odcinka Gdańsk Główny – Pruszcz Gdański, spotkanie temu poświęcone odbyło się z inicjatywy UTK w Gdańsku”.
Prezes SKM wspomina też o planach wydłużenia linii nr 250 do Wejeherowa (w tej chwili SKM korzysta ze wspólnej infrastruktury z innymi przewoźnikami). Spółka jest w trakcie przygotowywania prestudium dla projektu poprawy przepustowości odcinka aglomeracyjnego Rumia-Wejherowo. Jednym z rozważanych wariantów jest wydłużenie linii nr 250 do Wejherowa. To także byłaby istotna inwestycja: dwutorowy odcinek Rumia-Wejherowo także staje się powoli „wąskim gardłem”, zwłaszcza na odcinku Rumia-Reda, po którym kursują także pociągi na Hel.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.