Koleje Mazowieckie otworzyły oferty w przetargu na komunikację zastępczą wzdłuż remontowanej linii grodziskiej. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Transport and Infrastrukture Management oraz Linie Autobusowe LUZ. Proponuje tańsze przewozy niż Europa Express City oraz Polonus.
Najtańsze w zestawieniu autobusowe konsorcjum chce za wożenie pasażerów na trzech liniach przez rok (od września do września przyszłego roku) 27 807 212,39 zł brutto. Polonus zaproponował za swoje usługi 31 138 284,71 zł brutto. Europa Express City chce za zorganizowanie zastępczej komunikacji niewiele więcej, bo 31 524 495,99 zł brutto. Wszystkie oferty mieszczą się w założeniach finansowych Kolei Mazowieckich, które przeznaczyły na tę usługę 36 207 307,80 zł brutto.
Usługa ma polegać na obsłudze trzech linii: Warszawa Zachodnia – Grodzisk, Milanówek – Grodzisk oraz Warszawa Zachodnia – Brwinów. Usługa ma być świadczona we wszystkie dni tygodnia, w godzinach szczytu w dni robocze nawet co 10 minut. Zamawiający zastrzegł sobie prawo rozszerzenia zamówienia o 25 proc., czyli o 92 kolejne dni.
Przewoźnicy którzy złożyli oferty mieli zaoferować autobusy o długości od 11,5 do 15,5 metra, niskowejściowe, lub niskopodłogowe, wyprodukowane nie wcześniej niż w 2005 r. Powinno być ich nie mniej niż trzydzieści.
Choć wspomniane na wstępie konsorcjum zaproponował cenę znacznie niższą niż dwaj konkurenci, to nie może być jeszcze pewne wygranej, bo w tym przetargu kryterium ceny ma ledwie nieco ponad połowę wagi przy końcowej ocenie ofert (53 proc.). Pozostałe punkty są do zdobycia za dostępność miejsc siedzących w autobusach (aż 30 proc.), klimatyzację przestrzeni pasażerskiej (5 proc.), a także czas podstawienia autobusu rezerwowego, wyposażenie pojazdów w monitoring i wreszcie wyposażenie pojazdów w alkozamek (każde z tych kryteriów – 4 proc.).
Koleje Mazowieckie muszą się spieszyć z rozstrzygnięciem, bo komunikacja zastępcza ma ruszyć już 3 września. To oznacza, że jeśli z jakiegoś powodu uczestnicy przetargu będą się odwoływać od jego wyników, komunikacja może nie ruszyć na czas.
To niejedyny przetarg na komunikację zastępczą związany z przebudową linii grodziskiej.
W ogłoszonym przez warszawski ZTM przetargu na miejskie linie, które w czasie remontu torów będą woziły pasażerów do Piastowa i Pruszkowa, wybrano ofertę PKS Grodzisk Mazowiecki.