Tyskie Linie Trolejbusowe rozpisały przetarg na dostawy trzech trolejbusów 12-metrowych. Pojazdy, które mają zostać dostarczone w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy, mają być wyposażone w baterie, które umożliwią przejazd min. 20 km bez sieci trakcyjnej.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez Tyskie Linie Trolejbusowe jest dostawa trzech nowych trolejbusów. Długość pojazdów określono na 11,5-12,5 m. Na realizację zamówienia przeznaczono dziesięć miesięcy.
Trolejbusy mają pomieścić minimum 82 pasażerów, w tym 24-30 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być niskopodłogowe, z wejściem na wysokości 350 mm. Pojazdy mają być wyposażone w klimatyzację, monitoring, elektroniczną i głosowa informację pasażerską, kasowniki.
Wymagany jest silnik trakcyjny o mocy znamionowej od 150 kW do 180 kW. Trolejbus powinien posiadać możliwość zasilania pomocniczego z dodatkowej baterii akumulatorów umożliwiającej przejazd trolejbusu bez zasilania z sieci trakcyjnej na odcinku min. 20 km. Zamawiający przewiduje eksploatację trolejbusów będących przedmiotem zamówienia między innymi do obsługi linii komunikacyjnej biegnącej przez ulice Stoczniowców, Sikorskiego i ewentualnie Dmowskiego, organizowanej przez MZK Tychy, pozbawionych sieci trakcyjnej, z niewielkimi przewyższeniami terenu.
Termin składania ofert mija 11 grudnia. W postępowaniu mogą brać udział firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały co najmniej jedną dostawę trolejbusów produkowanych seryjnie, wyposażonych w napęd prądu przemiennego, z alternatywnym zasilaniem bateriami trakcyjnymi, min. 3 trolejbusów, o łącznej wartości co najmniej 5 mln zł brutto.
O wyborze zadecydują cena (60%), parametry techniczne i zużycie energii (25%) oraz warunki gwarancji (15%). Jeżeli chodzi o kryteria techniczne, pod uwagę brane będą szyby czołowe (punktowana będzie szyba dzielona na trzy), podatność obsługowa zewnętrznego poszycia bocznego (punktowane będzie wykonanie poszycia bocznego poniżej szyb w sposób umożliwiający wymianę jego poszczególnych elementów bez konieczności jego późniejszego klejenia, zgrzewania lub spawania), zużycie energii elektrycznej (punkty można otrzymać za zaoferowanie średniego zużycia energii przez trolejbus w warunkach ruchu miejskiego przy wyłączonym ogrzewaniu i klimatyzacji w wysokości do 2 kWh/km), ochrona osób.
przebywających w kabinie kierowcy, komfort podróżowania (za zaoferowanie dwuzaworowych amortyzatorów nadwozia), szyby boczne (punktowane będą szyby pojedyncze), tłumienie drgań, a także wytrzymałość konstrukcji nośnej trolejbusu. W drugim kryterium pod uwagę brane będą gwarancja na cały pojazd, baterie trakcyjne, układ napędowy, konstrukcję nośną i poszycie nadwozia oraz powłokę lakierniczą.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.