Tylko Pesa złożyła ofertę w toruńskim przetargu na dostawę czterech tramwajów z opcją zwiększenia zamówienia o kolejne dwie sztuk. Propozycja bydgoskiego producenta nieznacznie przekracza kosztorys toruńskiego MZK. Będą to pierwsze dwukierunkowe tramwaje w Toruniu.
Przetarg obejmował zakup czterech tramwajów dwukierunkowych o długości od 28 do 32 m. W pełni niskopodłogowe pojazdy mają być złożone z pięciu członów. Ogłoszenie przetargu na kolejne tramwaje było możliwe dzięki oszczędnościom osiągniętym w innych projektach realizowanych w ramach BiT-City.
Wielokrotnie przesuwany termin składania ofert minął 6 lutego. Wpłynęły dwie koperty, ale tylko Pesa postanowiła wystartować w przetargu. – Firma Solaris Bus & Coach SA przesłała informację, że nie bierze udziału w przetargu – informuje Piotr Reich, rzecznik prasowy MZK w Toruniu. – Powodem były bardzo krótkie, nierealistyczne terminy. W praktyce zadania mogła się podjąć firma, która już dany pojazd produkuje – mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solarisa.
Oferta Pesy opiewa na kwotę ok. 38 mln zł brutto (na opcję podstawową), podczas gdy MZK postanowił przeznaczyć na ten cel ok. 35,4 mln zł. – Zamawiający jest w tej chwili na etapie badania oferty pod kątem formalnym. Następnie oceni ofertę wg kryteriów ocen ofert wskazanych w specyfikacji przetargowej – informuje Reich. Jak dodaje, umowa powinna zostać zawarta w ciągu 60 dni od otwarcia ofert, a tramwaje powinny zostać dostarczone do końca września br. Przetarg zawiera opcję na dostawę dwóch kolejnych tramwajów – do wykorzystania w ciągu 30 dni od udzielenia zamówienia.
Od zeszłego roku po Toruniu jeżdżą już tramwaje Pesy. – Na chwile obecną jesteśmy w posiadaniu tramwajów niskopodłogowych pięcioczłonowych w liczbie 6 sztuk z poprzedniego przetargu. Do września br. z tego samego przetargu mają dotrzeć jeszcze tramwaje trójczłonowe również w liczbie 6 sztuk – informuje Piotr Reich.
Więcej informacji na temat tego przetargu w Monitorze! Zapraszamy do naszego nowego serwisu!