To drugie podejście Gdańska na zakup nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów dwukierunkowych z opcją na dostawę kolejny 15 sztuk. Poprzednim razem dwie złożone oferty przekraczały kosztorys zamawiającego. Tym razem wszystko wskazuje na to, ze zamówienie trafi do Pesy.
Przedmiotem dostaw jest dostawa 15 sztuk nowych tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych, całkowicie niskopodłogowych o długości 29,0-32,5 m i szerokości 2,3-2,4 m, z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym. Wykonawca ma dostarczyć również specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet naprawczy, pakiet eksploatacyjno-naprawczym oraz przeszkolić pracowników. Prawo opcji przewiduje także dostawę kolejnych 15 nowych tramwajów, ale bez wyposażenia dodatkowego. Wymagania względem tramwajów są podobne jak w poprzednim postępowaniu. O szczegółach
piszemy tutaj.
Przed otwarciem ofert zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Oszacowano, że przedmiot zamówienia kosztować będzie w wersji podstawowej 138,375 mln zł brutto. Budżet przewidziany na opcję to 132,84 mln zł brutto.
Co ciekawe, jedyną ofertę złożyła bydgoska Pesa, która w dodatku zaproponowała identyczną kwotę, co przygotowany budżet zamawiającego, czyli 138,375 mln zł brutto. Oznacza to, że producent zażyczył sobie 9,225 mln zł brutto za jeden pojazd. Miastu zaoferowano dostawę pojazdów Jazz Duo 128NG.
Producent udzielił ponadto gwarancji całopojazdowej przez okres co najmniej 60 miesięcy od daty końcowego odbioru, bez limitu kilometrów. Wykonawca udziela również dla całej struktury nadwozia, blach poszycia zewnętrznego, oraz poszycia dachu 12 letniej gwarancji na perforację korozyjną, 10 letniej gwarancji na zewnętrzne powłoki lakiernicze, 10 letniej gwarancji na wady masowe oraz 10 gwarancji na szkielet nadwozia w zakresie pękania konstrukcji pod warunkiem spełnienia wymogów eksploatacyjnych.
Warto przypomnieć, że poprzedni przetarg spółka rozpisała
na początku lutego. Pod koniec marca wpłynęły
dwie oferty – od od Pesy i konsorcjum firm Solaris i Stadler. Bydgoska firma zaproponowała dostawę tramwajów za 143,878 mln zł brutto. Konsorcjum Solaris i Stadler zaproponowało natomiast dostawę za 144,515 mln zł brutto, oferując przy tym lepsze warunki gwarancji. Zamawiający planował przeznaczył na realizację zamówienia podstawowego kwotę w wysokości 138,375 mln zł brutto. W związku z przekroczeniem budżetu zamawiający postanowił
unieważnić postępowanie.