Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

W Warszawie PO zmierzy się z PiS-em. Jakie propozycje dla stolicy?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
W Warszawie PO zmierzy się z PiS-em. Jakie propozycje dla stolicy?
fot. WU
Najgłośniejsze deklaracje kandydatów na fotel prezydenta Warszawy, którzy dostali się do drugiej tury wyborów? Jacek Sasin, przedstawiciel PiS jako swój sztandarowy postulat traktuje darmową komunikację miejską. Obecna prezydent, Hanna Gronkiewicz-Waltz z PO mówi natomiast o dokończeniu budowy drugiej linii metra, które połączy Bemowo z Bródnem.

Hanna Gronkiewicz-Waltz przede wszystkich chce kontynuować politykę miejską, którą kierowała się podczas swoich ośmiu lat panowania w mieście. Najważniejsze inwestycje, które deklaruje zrealizować w nadchodzącej kadencji to przede wszystkim budowa fragmentu Obwodnicy Śródmiejskiej, od Ronda Wiatraczna do ul. Radzymińskiej (Sasin mówi o dokończeniu całej inwestycji w ciągu jednej kadencji), inwestycje w nowe połączenia międzydzielnicowe, m.in. trasa Krasińskiego, ul. Nowokabacka, kolejny odcinek ul. Ghandi oraz budowa nowych połączeń drogowych – m.in. ulice: Płaskowickiej, Głębocka i Łodygowa. Sasin również stawia na komunikację z dzielnicami, obiecując ponadto specjalny program małych inwestycji poprawiających płynność ruchu - powszechne zielone strzałki, oddzielne pasy do skrętu itp.

3,2 mld złotych miasto chce przeznaczyć na zakup nowego taboru tramwajowego, kolejowego i autobusowego. Cała druga linia metra, wraz z kolejnymi 11 stacjami, ma być gotowa w 2022 roku. Gronkiewicz-Waltz chce także wybudować kolejne 200 km ścieżek rowerowych.

Tempo 30? Projekt nierealny

Zarówno Gronkiewicz-Waltz, jak i jej konkurent, nie chcą wprowadzania strefy tempo 30 w mieście. Obecna prezydent twierdzi, że jest to nierealne i nie praktykuje się takich rozwiązań w większości europejskich miast. Nie będzie też propozycji wprowadzenia opłat za wjazd do centrum. Gronkiewicz-Waltz mówi bowiem, że najpierw trzeba zainwestować w tabor i dokończyć budowę II linii metra. Obecna prezydent ma inne sposoby na zniechęcanie kierowców do wjeżdżania do centrum – to zmniejszanie liczby miejsc parkingowych i poszerzanie chodników kosztem jezdni.

Inaczej kwestię zakorkowanego centrum widzi Jacek Sasin z PiS, który podczas debaty z obecną prezydent mówił wyraźnie „nie będę zmniejszać ilości miejsc parkingowych czy zwężać ulic, bo to powoduje większe korki w Warszawie”. Przy okazji skrytykował on również projekt ulicy Świętokrzyskiej obiecując, że za jego panowania czegoś takiego nie będzie. Według Sasina skutecznym rozwiązaniem dla zakorkowanego centrum jest właśnie darmowa komunikacja, której utrzymanie byłoby możliwe dzięki pieniądzom pochodzącym od nowych podatników. Ta darmowa komunikacja miałaby obowiązywać od 2018 roku i obejmować wszystkich posiadaczy Karty Warszawiaka i Karty Młodego Warszawiaka.

Priorytet to komunikacja publiczna


W programie Sasina znajdujemy informację o bezwzględnym priorytecie dla komunikacji publicznej. Oś systemu komunikacyjnego mają stanowić metro, Szybka Kolej Miejska i tramwaje. Przedstawiciel PiS również chce dokończenia budowy II linii metra w całym planowanym przebiegu. W jego programie pojawia się rteż propozycja zmiany charakteru buspasów poprzez „stworzenie warunków dla wykorzystywania w tym celu torowisk tramwajowych oraz umożliwienie poruszania się po nich skuterem i motocyklem”.

Obaj kandydaci mówią również o stworzeniu sieci powiązanych ze sobą dróg rowerowych. Hanna Gronkiewicz-Waltz o realizację tego postulatu zawalczyła jeszcze w obecnej kadencji. Według planu taka spójna sieć miałaby zostać stworzona do 2020 roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Komentarz: Wybory wygrali ci, którzy rozwijają komunikację miejską

Felietony i komentarze

Komentarz: Wybory wygrali ci, którzy rozwijają komunikację miejską

Marcin Gromadzki 05 listopada 2018

Warszawa: Trzaskowski chce rozwiązać problem nieutwardzonych dróg

Przestrzeń

Wiceminister Jaki – obrońca uciśnionych kierowców warszawskich

Felietony i komentarze

Podkarpackie. Kolej ma być pierwszą wśród równych

Komunikacja

Podkarpackie. Kolej ma być pierwszą wśród równych

Paweł Rydzyński 27 stycznia 2015

Łódzkie będzie nadal rozwijać kolej i integrować ją z autobusami

Komunikacja

Małopolskie: SKA i MKA, czyli kolej musi być coraz ważniejsza

Komunikacja

Zobacz również:

Komentarz: Wybory wygrali ci, którzy rozwijają komunikację miejską

Felietony i komentarze

Komentarz: Wybory wygrali ci, którzy rozwijają komunikację miejską

Marcin Gromadzki 05 listopada 2018

Warszawa: Trzaskowski chce rozwiązać problem nieutwardzonych dróg

Przestrzeń

Wiceminister Jaki – obrońca uciśnionych kierowców warszawskich

Felietony i komentarze

Podkarpackie. Kolej ma być pierwszą wśród równych

Komunikacja

Podkarpackie. Kolej ma być pierwszą wśród równych

Paweł Rydzyński 27 stycznia 2015

Łódzkie będzie nadal rozwijać kolej i integrować ją z autobusami

Komunikacja

Małopolskie: SKA i MKA, czyli kolej musi być coraz ważniejsza

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5