Solaris pochwalił się na Facebooku zdjęciem 18–metrowego, elektrycznego Urbino w warszawskich barwach, które dojechało już na testy do Warszawy. Autobus został wypożyczony na wiele miesięcy. Ma kursować po linii 503.
Warszawa ma już 20 elektrycznych autobusów, oraz rozstrzygnięty przetarg na 10 kolejnych. Wszystkie są jednak pojazdami 12–metrowymi. Przegubowego elektrobus jeszcze po stołecznych ulicach nie jeździł. Póki co, z trzech tego rodzaju pojazdów korzysta na Kraków. Warszawa planuje jednak w niedługim czasie kupić ponad setkę przegubowych elektrobusów.
Zanim to się stanie, chce sprawdzić jak taki pojazd sprawuje się na trasie. Jak
mówił nam niedawno członek zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych Leszek Ruta umowa z Solarisem zakłada, że pojazd może być testowany nawet przez dwa lata. Będzie kursował na linii 503, która przejeżdża prze Krakowskie Przedmieście.
– Chcemy zobaczyć jak sprawdza się pojazd, jak wygląda współpraca pantografu i ładowarki, kwestia czasu ładowania, rzeczywistego zasięgu, rezygnacji ze spalinowego ogrzewania – wyliczał Ruta podczas Kongresu Transportu Publicznego.
To nie pierwsze długotrwałe testu elektrobusa w Warszawie. Mimo głośnej przegranej chińskiego BYDa w pierwszym przetargu na elektrobusy w Warszawie, przez wiele miesięcy po mieście jeździł autobus właśnie tego producenta.