Warszawski ZTM zapowiada znaczne zwiększenie mobilnej sieci sprzedaży biletów. W biletomaty, podobne do tych w autobusach MZA, mają być wyposażone starsze tramwaje. Automaty biletowe zainstalowane w pojazdach komunikacji miejskiej odpowiadają aktualnie za 6,75% wartości sprzedanych biletów.
W wakacje zeszłego roku zakończył się
proces wyposażania autobusów MZA w biletomaty. Można w nich kupić wszystkie rodzaje biletów –
20-minutowe i 75-minutowe na kartonikach, a resztę jako doładowanie na Warszawskiej Karcie Miejskiej. Wszystkich transakcji można dokonać wyłącznie za pomocą karty płatniczej. Biletomaty dostarczyła i montowała firma Mera Systemy.
Inwestycja ma już przełożenie na
wyniki sprzedaży. Jak poinformował ZTM, wartość sprzedaży biletów za pomocą biletomatów mobilnych w MZA wzrosła z 31,7 mln zł w 2014 r. do 53,5 mln zł w 2015 r.– Bardzo cieszy ten wynik. To jest potwierdzenie, że podjęliśmy dobrą decyzję – komentuje Wiesław Witek, dyrektor warszawskiego ZTM-u. W sumie automaty mobilne zainstalowane u różnych przewoźników odpowiadają za 6,75% wartości sprzedaży w 2015 r.
ZTM zapowiada rozszerzenie systemu mobilnych biletomatów. – W Tramwajach Warszawskich również pracujemy nad rozszerzeniem i unifikacją systemu sprzedaży. Będzie on kompatybilny z systemem zastosowanym w komunikacji autobusowej – informuje Wiesław Witek, dyrektor ZTM-u.
Teraz w Tramwajach Warszawskich trwa w tej sprawie dialog techniczny. Spółka planuje leasing ok. 400 fabrycznie nowych biletomatów na okres siedmiu lat oraz przystosowanie istniejących 192 biletomatów do płatności bezgotówkowych.
Dialog techniczny powinien potrwać do marca. – Kolejnym etapem będzie przetarg na wyposażenie pozostałych tramwajów – mówi Grzegorz Dziemieszczyk. Najpierw w biletomaty zostaną wyposażone Jazzy, następnie – na przełomie roku – w starszych wozach. W dwuwagonowych tramwajach w biletomat będzie wyposażony pierwszy wagon.