Trasa Łazienkowska będzie dostępna dla osób z ograniczoną mobilnością. W pierwszej kolejności zmiany czekają węzeł przesiadkowy na pl. Na Rozdrożu. ZDM ogłosił przetarg na projekt zmian na placu – powstaną windy na przystanki autobusowe i nowe przejście dla pieszych.
Likwidacja barier architektonicznych to jedno z priorytetowych działań władz Warszawy. Na poprawki w kilkudziesięciu miejscach w tym roku wydano 2,2 mln złotych. Bariery architektoniczne usuwane są również przy okazji realizacji większych projektów: dzięki przebudowie skrzyżowań powstały naziemne przejścia u zbiegu Alej Jerozolimskich i ul. E. Plater, na Czerniakowskiej przy Chełmskiej, na Jagiellońskiej przy Kotsisa czy na Powsińskiej przy Okrężnej i św. Bonifacego. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotowuje dokumentację (projekt oraz konieczne decyzje) budowy wind na most Józefa Poniatowskiego.
Teraz czas na zmiany na pl. Na Rozdrożu. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na dokumentację projektową dotyczącą kompleksowej przebudowy tego ruchliwego węzła przesiadkowego. Będzie ona obejmować budowę wind na przystanki autobusowe na Trasie Łazienkowskiej oraz przebudowę schodów i samych przystanków. Perony zostaną poszerzone, wyposażone w więcej miejsc do siedzenia oraz wyższy, profilowany krawężnik, który ułatwi wsiadanie do autobusu. Przystanki wyposażone zostaną w tablice SIP.
Zmian doczeka się również górny poziom węzła. Wyznaczone zostanie brakujące przejście dla pieszych po zachodniej stronie Al. Ujazdowskich, przez wlot ul. Koszykowej. Dziś można tam przejść tylko
po schodach, pod ziemią. ZDM zapowiada również powiększenie przestrzeni dla pieszych, likwidując powierzchnie wyłączone z ruchu i uporządkowanie ruch rowerowy na placu.
Na oferty w przetargu drogowcy czekają do 6 listopada. Wybrany projektant będzie miał ok. 11 miesięcy na przygotowanie i uzgodnienie dokumentacji, prace w terenie zaplanowano na przełom 2018 i 2019 roku.
Zmiany na pl. Na Rozdrożu to element
większego projektu dla Trasy Łazienkowskiej. ZDM zleci koncepcję dostosowania przystanków komunikacji miejskiej wzdłuż Trasy do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Opracowanie obejmie cały ciąg: od Przyczółka Grochowskiego do GUS-u.