Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Bombardier przyspieszy metro – przewoźnik znalazł środki na dostosowanie taboru

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
30-12-2013
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Bombardier przyspieszy metro – przewoźnik znalazł środki na dostosowanie taboru
fot. WUCentralna Dyspozytornia Metra
Metro Warszawskie podpisało z Bombardierem umowę na dostawę, montaż i uruchomienie zmodernizowanych urządzeń odbiorczych systemu automatycznego ograniczenia prędkości w pociągach metra. Dzięki temu pociągi będą mogły jeździć częściej.

Aby pociągi mogły jeździć z większą częstotliwością częściej, konieczne są zmiany w systemie sterowania ruchem. Obecnie odstępy w metrze są ograniczane semaforami, a system automatycznego ograniczania prędkości SOP-2, z sygnalizacją kabinową, umożliwiający zmniejszenie odstępów, jest pomocniczym środkiem prowadzenia ruchu pociągów. Metro Warszawskie planuje prowadzić ruch pociągów wyłącznie w oparciu o zmodyfikowany system SOP-2 przy wyłączonych semaforach. Ponadto przewidziane jest podniesienie prędkości z 60 do 80 km/h (czytaj więcej). Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły jeździć w szczycie co 2 minuty, obecna częstotliwość w szczycie porannym wynosi 2 min. i 50 sek.

W celu przeprowadzenia zmian Metro ogłosiło przetarg na dostawę, montaż i uruchomienie zmodernizowanych urządzeń odbiorczych systemu automatycznego ograniczenia prędkości w pociągach metra. Podstawowym celem tych urządzeń jest ciągły nadzór nad prędkością składu oraz bezpiecznie i automatyczne jej ograniczanie w zależności od sytuacji ruchowej i reakcji maszynisty. Jedyną ofertę złożyła firma Bombardier Transportation (ZWUS) Katowice. Opiewała ona na kwotę ok. 24 mln zł brutto, podczas gdy spółka zamierzała przeznaczyć na te prace nieco ponad 17 mln zł brutto. Ostatecznie jednak Metro podpisało umowę z Bombardierem.

W pierwszej kolejności urządzenia będą się pojawiać w pociągach Alstom Metropolis (18 składów). Prace mają potrwać do końca czerwca 2014 r. Następnie dostosowane ma zostać siedem nowych pociągów rosyjskich, dostarczonych po 2008 r. Ostatni, opcjonalny etap obejmuje pozostałe piętnaście składów rosyjskich – urządzenia powinny być zamontowane do końca 2014 r. Decyzję o realizacji tego etapu Metro przekaże do końca kwietnia 2014 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Komunikacja

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 23 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5