Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Dwukierunkowe tramwaje na remonty, ale nie teraz

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
07-03-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Dwukierunkowe tramwaje na remonty, ale nie teraz
fot. ZTM Warszawa
W ten weekend tramwaje nie będą jeździły od ronda Żaba do Żerania Wschodniego z powodu naprawy łuków w miejscach, gdzie ostatnio dochodziło do wykolejeń tramwajów. Mimo takiej możliwości, na odcinkach, gdzie nie będzie prac, nie będą wykorzystywane tramwaje dwukierunkowe. Zadecydowało o tym przede wszystkim bezpieczeństwo oraz funkcjonalność dla pasażerów.

Na początku tygodnia na jednym łuku na Bródnie na skrzyżowaniu Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej doszło do trzech wykolejeń tramwajów (dwa liniowe i jeden roboczy) na torowisku po napawaniu, czyli uzupełnianiu ubytków szyn. – Do wykolejeń doszło z powodu zbyt dużej prędkości – tam było ograniczenie do 10 km/h – wskazuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Teraz, w weekend 8-9 marca, Tramwaje Warszawskie zabiorą się za porządną naprawę torowiska. Z tych względów ruch będzie wyłączony pomiędzy rondem Żaba a Żeraniem Wschodnim.

Warszawa w tej chwili ma sześć tramwajów dwukierunkowych (Swing Duo), wykorzystywanych w dni robocze na dwójce jeżdżącej na Tarchomin, gdzie nie ma pętli. Jak się dowiedzieliśmy, ZTM rozważał wykorzystanie wspomnianych pojazdów w czasie tego weekendu, ostatecznie jednak cała trasa będzie wyłączona. – To jest zamknięcie awaryjne. Gdyby było planowe, można byłoby odpowiednio dostosować torowisko i zrobić rozjazdy, aby umożliwić przejazd z toru na tor. Operacja technicznie jest krótka, natomiast przygotowanie tego wymaga ok. dwóch tygodni – mówi Andrzej Franków, wicedyrektor ZTM-u. Jak wyjaśnia, trzeba byłoby wzmocnić podbudowę pod rozjazdami i odpowiednio przygotować sieć (inne napinacze, przewiązka między siecią, odcinki izolowane).

Wobec braku możliwości szybkiego montażu rozjazdów rozważano też jazdę po jednym torze. – Górę wzięły jednak względy bezpieczeństwa. Pasażerowie i kierowcy na skrzyżowaniach mogliby nie spodziewać się tramwaju, który jedzie po torze niewłaściwym – wskazuje Franków. Jak dodaje, taka organizacja ruchu mogłaby spowodować zamieszanie wśród podróżnych. – Pasażerowie mają swoje nawyki komunikacyjne i zapewne czekaliby na tramwaj nie na tej platformie przystankowej, więc byłoby przebieganie przez tory w ostatniej chwili – mówi Andrzej Franków.

Kolejny aspekt to funkcjonalność takiego rozwiązania. – Częstotliwość tramwaju byłaby mniejsza niż 20 minut. W tej chwili, jeżeli tramwaje jeżdżą co pięć minut, to taka częstotliwość byłaby niezadowalająca – przekonuje Andrzej Franków.

W związku z remontem tramwaje linii 1, 4 i 26 zostaną skierowane na trasy objazdowe. Czwórka od mostu Gdańskiego pojedzie na Ratuszową-Zoo, natomiast na liniach 1 i 26 zostaną zastosowane łączone obiegi. Tramwaje, po dojechaniu do przystanku Namysłowska – jedynka od strony mostu Gdańskiego, a 26 od strony ul. 11 Listopada – będą się wymieniać numerami. Oprócz tego z pl. Hallera na Żerań Wschodni będzie kursować linia zastępcza Z-1 – autobusy pojadą Jagiellońską, Starzyńskiego do ronda Żaba i dalej wzdłuż zamkniętej trasy.

Miasto ogólnie nie rezygnuje z wykorzystywania tramwajów dwukierunkowych w czasie inwestycji i remontów, wymagających zamknięcie części trasy. – Jeżeli będą zamknięcia planowe, które nie wynikają z nagłych awarii i jeżeli będziemy mieli dostępne tramwaje dwukierunkowe, to będziemy to rozwiązanie wykorzystywać. Uważamy, że jest jak najbardziej celowe – zapowiada Franków. W lipcu br. do Swingów Duo zaczną dołącząć kolejne dwukierunkowe pojazdy – Tramwaje Warszawskie zamówiły 45 Jazzów Duo.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5