Tramwaje Warszawskie prowadzą konsultacje społeczne ws. budowy i odbudowy trasy tramwajowej w zachodniej części ulicy Kasprzaka. Mieszkańcy mogą oceniać trzy warianty przebiegu, a pomóc mają im w tym wizualizacje.
Jak
informowaliśmy kilka dni temu, Tramwaje Warszawskie starają się o decyzję środowiskową dla odbudowy i budowy trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej. W ramach przygotowywanego raportu środowiskowego niezbędne są konsultacje społeczne. Spółka przedstawiła trzy warianty różniące się przebiegiem (połączenie z Wolską bezpośrednio ulicą Kasprzaka albo przez al. Prymasa Tysiąclecia) oraz rozwiązaniami w rejonie skrzyżowania Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej.
Linię tramwajową na zachód od Skierniewickiej zawieszono w 1990 r. Tramwaje Warszawskie proponują teraz nieco zmodyfikowany przebieg. W wariancie inwestorskim trasa prowadzi przez całą ulicą Kasprzaka do Wolskiej. Przed ul. Redutową torowisko będzie się zagłębiać, wykorzystując istniejący tunel dla samochodów w kierunku Jelonek. Wspólny przystanek dla tramwajów z Wolskiej i Kasprzaka znajdzie się na poziomie -1. Pozostałe nowe przystanki zaplanowano między Płocką a Skierniewicką, między Bema i al. Prymasa Tysiąclecia oraz przy skrzyżowaniu z Ordona.
W wariancie racjonalnym alternatywnym przebieg jest taki sam, jak w wariancie inwestorskim. Różnicą są jednak rozwiązania komunikacyjne w rejonie skrzyżowania z Wolską i Redutową. Zakłada się zachowanie tunelu drogowego. Torowisko przechodziłoby pod jezdnią Kasprzaka, następnie w wykopie równoległym do jezdni Kasprzaka w kierunku Jelonek. To wariant droższy, wymagający przebudowy znacznej liczby podziemnych instalacji oraz wiążący się z gorszą dostępnością przystanku Reduta Wolska.
Trzeci, poddany pod konsultacje wariant przewiduje połączenie z Wolską – tak jak dawniej – w osi al. Prymasa Tysiąclecia. To wariant najtańszy i najkorzystniejszy dla środowiska, ale nie daje on oczekiwanych efektów ruchowych. Konsultacje trwają do 7 czerwca br. Szczegóły o ich przebiegu na stronie
www.tramwajnakasprzaka.pl.
Przystanek Szpital WolskiPrzystanek PKP Kasprzaka położony w ul. Kasprzaka, między al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Bema Wizualizacja rejonu Cerkwi prawosławnej, tramwaj zjeżdża na poziom -1 (wariant inwestorski i racjonalny alternatywny) Przystanek Reduta Wolska na poziomie -1 z równoległą jezdnią w wariancie racjonalnym alternatywnym Tramwaj skręcający w al. Prymasa Tysiąclecia w trzecim wariancie (tzw. najkorzystniejszy dla środowiska)