Do końca 2015 r. do Warszawy przyjedzie kolejnych 75 nowych tramwajów. Jazzy Duo zaczną przychodzić w lipcu br., a w lutym przyszłego roku pojawi się pierwszy krótki Jazz. W tej chwili spółka nie podaje jeszcze, jakie będzie rozdysponowanie wozów.
Tramwaje Warszawskie zamówiły 45 Jazzów Duo oraz 30 krótkich Jazzów. Pozwolą one na wycofanie z ruchu 130 niezmodernizowanych stopiątek z lat 1984-87. Pierwsze dostawy dwukierunkowych pojazdów przewidziane są na lipiec tego roku i potrwają do maja 2015 r.
Jak mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich, dostawy krótkich, 19,3-metrowych Jazzów rozpoczną się w lutym 2015 r. – Procedury odbioru będą bardzo skomplikowane. Będą trwały praktycznie cały miesiąc. Tramwaj musi bez żadnego zjazdu przejechać 5 tys. km – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.
Większe liczby – po 2-3 tramwaje – zaczną przychodzić w czerwcu. W kolejnych miesiącach Pesa Bydgoszcz będzie dostarczać po 7-8 pojazdów. – Założenie jest takie, że wszystkie tramwaje mają przyjść do końca września, a do końca października mają zostać odebrane – mówi Karos.
Na tym nie kończy się zapotrzebowanie spółki na nowe tramwaje. – W dalszym ciągu będzie jeszcze ok. 250 tramwajów z dostaw z lat 90. Program spółki przy wparciu unijnym jest taki, by te pojazdy zastąpić do 2020-21 r. nowymi tramwajami niskopodłogowymi – mówił nam niedawno Krzysztof Karos. Do kontraktu terytorialnego przewoźnik zgłosił zakup 120 tramwajów niskopodłogowych.