Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa kupi 118 nowych tramwajów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-07-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa kupi 118 nowych tramwajów
fot. Martyn Janduła
Plany Warszawy na nową perspektywę unijną obejmują zakup 118 tramwajów. – Znaczna część nowego taboru związana jest ze wzrostem zadań przewozowych, które będą wynikać z budowy nowych tras – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

W ramach perspektywy unijnej 2007-2013 Warszawa kupiła 266 nowych tramwajów. Największe zamówienie obejmowało dostawę 186 Swingów, w tym sześciu dwukierunkowych. Pozwoliło to na wycofanie tramwajów 13N, jeżdżących po Warszawie od końca lat 50. Kolejne kontrakty również zgarnęła Pesa. Producent dostarczy w sumie 50 Jazzów Duo i 30 krótkich Jazzów. Część dwukierunkowych Jazzów już wozi pasażerów, a pierwszy krótki wóz ma być gotowy do odbiorów do końca miesiąca.

Nowa perspektywa unijna, obejmująca lata 2014-2020, będzie nieco skromniejsza, jeżeli chodzi o zakupy taboru. Projekty na liście podstawowej zakładają zakup 78 wozów, a na liście uzupełniającej kolejne 40 sztuk. – Znaczna część nowego taboru związana jest ze wzrostem zadań przewozowych, które będą wynikać z budowy nowych tras – mówi Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

Wozy z listy podstawowej przypisane są do konkretnych inwestycji. Dla obsługi trasy Dw. Zachodni – Wilanów zostanie kupionych 50 tramwajów dwukierunkowych. Pozwoli to na etapowanie inwestycji. W przypadku linii na Gocław przewidziano 18 tramwajów. Jak mówi Krzysztof Karos, na razie nie ma decyzji jakich. Do obsługi odbudowywanej linii na ul. Kasprzaka oraz przedłużanej trasy na Tachominie do Nowodworów i Winnicy potrzeba w sumie dziesięć nowych wozów. Według zapowiedzi mają to być pojazdy dwukierunkowe.

Tramwaje, które mają być kupione z puli 40 wozów w ramach projektu uzupełniającego, nie są przypisane do konkretnych tras. Jak jednak mówi Krzysztof Karos, plany zakładają dostawy 20 jedno- i 20 dwukierunkowych wozów. Zakupy te pozwolą na wycofanie stopiątek z lat 80. – Te tramwaje na pewno mogą być jeszcze długo eksploatowane, nie ma o to obaw. Nie jest to jednak standard na XXI w. Nawet jeżeli będziemy jeszcze jeździć parę lat starym taborem, to nie jest żaden wstyd – mówił nam niedawno Krzysztof Karos, prezes Tramwajów Warszawskich.

Zainteresowanie potencjalnym przetargiem wyrażają już zagraniczni producenci. – Analizujemy nasze możliwości. Teraz musimy wewnętrznie omówić i zdefiniować kierunek działań – tak żeby Alstom był gotowy na następny przetarg tramwajowy w Warszawie – mówi Valerie Chardon, dyrektor Zarządzający Alstom Transport na Europę Środkowo-Wschodnią.

Zwiększenie stanu taborowego nie będzie możliwe bez budowy nowego zaplecza. W istniejących zajezdniach nie ma już miejsca dla dodatkowych wozów. Tramwaje Warszawskie planują budowę zajezdni na Annopolu. Spółka jest w trakcie wykupywania działek.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5