Tramwaje Warszawskie zakończyły konsultacje społeczne ws. odbudowy linii tramwajowej na zachodnim odcinku ul. Kasprzaka. Większość mieszkańców opowiedziała się za wariantem inwestorskim: czyli torowiskiem na całej długości Kasprzaka do Wolskiej, z wykorzystaniem obecnego tunelu drogowego na skrzyżowaniu tych dwóch ulic. Budowa nowej trasy rozpocznie się w 2018 r.
Tramwaje Warszawskie przygotowują się do odbudowy trasy tramwajowej w ul. Kasprzaka na zachód od Skierniewickiej. Linię tę zawieszono w 1990 r. w związku z rozbudową układu drogowego. Teraz spółka proponuje nieco zmieniony przebieg. Poprzednio trasa prowadziła do Wolskiej przez al. Prymasa Tysiąclecia (dawniej Rewolucji Październikowej). Teraz tramwaje będą jechać przez całą długość Kasprzaka.
Teraz, po zakończonych konsultacjach społecznych, Tramwaje Warszawskie będą ubiegać się o wydanie decyzji środowiskowej. W wyniku analiz i konsultacji społecznych spółka do dalszych prac wskazała wariant inwestorski (W1). Został on uznany za najlepszy także przez ZTM i Komisję Dialogu Społecznego ds. transportu.
Preferowany wariant zakłada poprowadzenie trasy przez całą ulicę Kasprzaka bezpośrednio do Wolskiej. Przed ul. Redutową torowisko będzie się zagłębiać, wykorzystując istniejący tunel dla samochodów w kierunku Jelonek. Wspólny przystanek dla tramwajów z Wolskiej i Kasprzaka znajdzie się na poziomie -1. Istniejące przejście podziemne zostanie wyremontowane z zastosowaniem pochylni, co ma zwiększyć jego dostępność. Na trasie, patrząc od strony Jelonek i Woli w kierunku Centrum, znajdą się dwa nowe przystanki przy Ordona oraz między Bema i al. Prymasa Tysiąclecia. Tutaj też powstanie dodatkowe przejście, po zachodniej stronie skrzyżowania Bema i Kasprzaka. W zespole przystankowym Szpital Wolski przystanki mają znaleźć się między Płocką a Skierniewicką. Ponadto torowisko na Wolskiej na odcinku na zachód od Elekcyjnej zostanie przeniesione do pasa dzielącego.
Wstępny koszt to 102,7 mln zł brutto, a prędkość komunikacyjna w szczycie wyniesie 24 km/h. Realizacja inwestycji rozpocznie się w 2018 r. Tramwaje Warszawskie przypominają, że nowa trasa jest częścią większego projektu obejmującego połączenie Bemowa i Bielan z Wolą i Śródmieściem. W 2006 r. uruchomiono odcinek wzdłuż Powstańców Śląskich od pętli Nowe Bemowo do Broniewskiego, a w 2014 r. kolejny – od Górczewskiej do Radiowej.
To nie koniec
planowanych inwestycji tramwajowych w najbliższych latach. Aktualnie prowadzony jest przetarg na
rozbudowę tramwaju na Tarchominie.