Zakończyły się prace przy budowie torowiska tramwajowego na Powstańców Śląskich pomiędzy Górczewską i Radiową. Tramwaje Warszawskie czekają teraz na częściowe pozwolenie na użytkowanie. Trasę obsługiwać będą dwie linie – w tym nowo utworzona jedenastka. Na razie w długim wariancie, bez dwukierunkowych tramwajów.
Jak informują Tramwaje Warszawskie, zakończyły się już wszystkie prace przy budowie nowego 2,6-kilometrowego odcinka torowiska tramwajowego na Powstańców Śląskich. Inwestycję, zgodnie z umową podpisaną w kwietniu 2014 r., realizuje Balzola. Wartość kontaktu to 79 mln zł. – 9 stycznia 2015 r. został złożony wniosek o częściowe pozwolenie na użytkowanie dotyczące nowego torowiska wzdłuż ul. Powstańców Śląskich (odc. Radiowa – Górczewska) i sieci trakcyjnej – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Torowisko połączy dwa istniejące odcinki tras wzdłuż Powstańców Śląskich, domykając tym samym obwodową trasę tramwajową.
Dłużej potrwają prace przy budowie jezdni Powstańców Śląskich. – Do wykonania m.in. pozostało m.in. ułożenie warstwy ścieralnej masy asfaltowej na ul. Powstańców Śląskich na odcinku od ul. Górczewskiej do ul. Bolkowskiej oraz na ul. Powstańców Śląskich naprzeciwko Urzędu Dzielnicy Bemowo. Pozostało wykonanie podbudowy i odtworzenie części jezdni ul. Bolkowskiej oraz na ul. Radiowej po zachodniej stronie skrzyżowania Radiowa / Powstańców Śląskich – mówi Powałka. Jak dodaje, trzeba też jeszcze zagospodarować teren po obu stronach Powstańców Śląskich (tj. ścieżki rowerowe, chodniki, krawężniki, zieleń).
Wiadomo, że nową trasę będą obsługiwać dwie linie tramwajowe – 11 (Metro Młociny – Plac Narutowicza) i 28 (Dworzec Wschodni – Os. Górczewska). Linia nr 28 łączy teraz Dw. Wschodni z Kołem przez most Gdański, Młociny i Powstańców Śląskich. Po całym obwodzie, pokonując wszystkie odcinki Powstańców Śląskich, będzie jeździła nowo utworzona linia nr 11.
Jedenastka na razie będzie kursować do Placu Narutowicza, ale docelowo zostanie skrócona do Ronda Daszyńskiego, gdzie powstało przejście torowe, umożliwiające zawracanie tramwajów. Z tego względu obsługiwać ma ją tabor dwukierunkowy. Na razie nie wiadomo, kiedy linia będzie funkcjonować w zapowiadanym, docelowym kształcie. – Jak będzie tabor i sygnalizacja. No i metro – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego. Na razie Warszawa nie dysponuje wystarczającą ilością taboru dwukierunkowego do obsługi tak długiej trasy. Co prawda po przedłużeniu linii na Tarchominie uwolnione zostały Swingi Duo, ale spółka dysponuje tylko sześcioma takimi pojazdami. Tramwaje Warszawskie kupiły 50 dwukierunkowych Jazzów Duo, ale na razie po mieście kursuje
tylko jeden taki tramwaj. Cały czas wydłuża się proces odbiorów i nie rozpoczęły się jeszcze dostawy kolejnych sztuk. Data uruchomienia centralnego odcinka II linii metra też nie jest znana. Według kolejnych zapowiedzi pasażerowie mają z niego skorzystać
w tym kwartale 2015 r.ZTM nie zdradza, jakie zajdą jeszcze zmiany w komunikacji – w tym autobusowej – po uruchomieniu nowej trasy na Powstańców Śląskich. – Szczegółowe informacje przekażemy 30 stycznia (termin, linie, konsultacje) – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego.