Tramwaje Warszawskie ogłaszają właśnie przetarg na dostawy 123 tramwajów z opcją na kolejne 90 pojazdów. To największe zamówienie na tramwaje w Polsce. Wartość zamówienia szacowana jest na ponad 2,3 mld zł brutto.
Spółka Tramwaje Warszawskie przystępuje do ogłoszenia postępowania przetargowego na zakup łącznie 213 tramwajów. Zamówienie podstawowe obejmować ma 123 wozy, a prawo opcji – kolejne 90 wozów. Wartość zakupu szacowana jest na blisko 1,9 mld zł netto (ponad 2,3 mld zł brutto).
Choć informacje związane z przetargiem zostaną dopiero przedstawione w piątek 3 lutego, wiadomo jakich wozów oczekiwać może spółka Tramwaje Warszawskie. Według informacji, jakie w grudniu
przekazał nam przewoźnik, zamówienie podstawowe będzie zawierać 85 tramwajów dwukierunkowych o długości 33 m, 18 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m i 20 tramwajów jednokierunkowych o długości 24 m. Natomiast opcja obejmować będzie do 45 tramwajów dwukierunkowych o długości 33 m i do 45 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m.
Zakupy związane są z wymianą części istniejącego taboru i obsługą nowych tras. Jeśli przetarg zostanie ogłoszony w takiej postaci, będzie on większy niż poprzedni, wielki „kontrakt stulecia”, dzięki któremu Warszawa zyskała 186 Swingów.
W aktualnej perspektywie unijnej stolica planuje wybudować ok. 30 km nowych tras tramwajowych. W tej chwili kończy się budowa przedłużenia
torów wzdłuż Światowida, a docelowo tramwaje mają dojechać
do pętli Winnica przy Modlińskiej. Najpoważniejszym zadaniem pozostaje linia tramwajowa
z Woli i Dw. Zachodniego przez Ochotę i Mokotów do Wilanowa (z
zajezdnią na Annopolu i możliwością zbudowania
kilku odnóg na Mokotowie). Oprócz tego tramwaje
dojadą na Gocław, a także
wzdłuż Kasprzaka do ulicy Wolskiej. Ostatnio decyzją władz miasta zakres planowanych inwestycji został zwiększony o trasę
z Targówka na Zieloną Białołękę do obsługi rozbudowujących się rejonów Warszawy.