Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Pierwszy Jazz wreszcie zdał test bezawaryjnej jazdy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
13-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Pierwszy Jazz wreszcie zdał test bezawaryjnej jazdy
fot. WU
Pierwszy warszawski Jazz Duo, wyprodukowany przez Pesę, wyjechał na tory w listopadzie. Aby dopełnić odbiory, musiał przejeździć z pasażerami 5 tys. km bez awarii. Udało się to dopiero niedawno.

Pierwszy Jazz Duo zaczął wozić pasażerów 21 listopada 2014 r. Musiał jeszcze – w ramach procedury odbiorczej – przejeździć w normalnym ruchu liniowym 5 tys. km bez awarii i przestojów. Jazdy były jednak kilkukrotnie przerywane. Dopiero w lutym Jazz zdołał zakończyć test niezawodności. – Jazdy próbne na dystansie 5 tys. km zakończyły się, a więc przed nami odbiór końcowy i dostawy kolejnych pojazdów – mówi Michał Żurowski, rzecznik Pesy.

W pierwszym przetargu Tramwaje Warszawskie kupiły 45 tramwajów dwukierunkowych. – Planujemy je dostarczać po ok. 10 sztuk miesięcznie – mówi Żurowski. W Warszawie są już cztery Jazzy Duo, ale tylko jeden wozi pasażerów. Od powodzenia testu niezawodności pierwszego tramwaju uzależnione było rozpoczęcie procedury odbioru dla pozostałych sztuk – kolejne również będą musiały wykazać się bezawaryjną jazdą. W sumie, wliczając zamówienie uzupełniające na 5 tramwajów, do stolicy przyjedzie 50 Jazzów Duo.

Tramwaje o długości 29,7 m są w pełni klimatyzowane, a także w całości niskopodłogowe. Dzięki tzw. napędowym wózkom bezosiowym mają, w odróżnieniu od innych już eksploatowanych wozów, idealnie równą podłogę na całej długości – na wysokości 350 mm nad główką szyny, bez wzniosów nad wózkami. Kolejną istotną zmianą jest brak skosów pudła, dzięki czemu odległość między wejściem a przystankiem jest mniejsza. Dużo dyskusji budzi wygląd pojazdów. Władze miasta postawiły na stylistykę retro. Z uwagi na swój kształt tramwaj nazywany jest „kioskiem” albo „bufetem”.

Zakupy dwukierunkowych pojazdów są realizowane z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras, a także linii dowozowych do węzłów, w których nie ma miejsca na pętlę. Mają one obsługiwać docelowo nowo uruchamianą jedenastkę między pętlą Metro Młociny a stacją Rondo Daszyńskiego na II linii. Przy tej drugiej zbudowany jest rozjazd, dzięki któremu tramwaje będą mogły zawracać.

Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gdańsk: Jazz Duo z nowymi platformami – Pesa wymieni

Prawo & Finanse

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

Komunikacja

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2014

Warszawski Jazz przeszedł testy. Niedługo z pasażerami?

Komunikacja

Warszawski Jazz przeszedł testy. Niedługo z pasażerami?

Witold Urbanowicz 28 października 2014

Warszawa: Jazz z pasażerami w piątek? Na razie nieudane testy

Komunikacja

Warszawa: Jazz z pasażerami w piątek? Na razie nieudane testy

Witold Urbanowicz 21 października 2014

Tramwaje Warszawskie z umową na kolejne pięć Jazzów Duo

Komunikacja

Zobacz również:

Gdańsk: Jazz Duo z nowymi platformami – Pesa wymieni

Prawo & Finanse

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

Komunikacja

Pierwszy warszawski Jazz Duo wozi już pasażerów

Witold Urbanowicz 21 listopada 2014

Warszawski Jazz przeszedł testy. Niedługo z pasażerami?

Komunikacja

Warszawski Jazz przeszedł testy. Niedługo z pasażerami?

Witold Urbanowicz 28 października 2014

Warszawa: Jazz z pasażerami w piątek? Na razie nieudane testy

Komunikacja

Warszawa: Jazz z pasażerami w piątek? Na razie nieudane testy

Witold Urbanowicz 21 października 2014

Tramwaje Warszawskie z umową na kolejne pięć Jazzów Duo

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5