Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Warszawa podpisała umowę z Solarisem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-12-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Warszawa podpisała umowę z Solarisem
fot. I.BluSolaris Urbino Electric
Po kilkumiesięcznej zawierusze związanej z zakupem 10 autobusów elektrycznych stołeczne MZA podpisało umowę z dostawcą – Solarisem. Podpoznański producent ma czas do maja na dostarczenie pojazdów. Będą kosztowały ok. 22 mln zł.

Dziesięć 12–metrowych solarisów to pierwsze autobusy elektryczne w Warszawie. Ale nie ostatnie. W przyszłym i w 2016 r. stolica planuje kupić również po 10 tego rodzaju pojazdów. Autobusy mają obsługiwać linie przejeżdżające w pobliżu Starego Miasta i Traktu Królewskiego. Na całym świecie zeroemisyjne pojazdy jeżdżą właśnie w zabytkowych centrach miast.

Podpisanie umowy kończy długą historię zakupu autobusów elektrycznych. Przetarg ogłoszono na początku roku. W kwietniu rozstrzygnięto go na korzyść chińskiego producenta BYD, który zaproponował pojazdy za nieco ponad 15 mln zł, czyli o wiele taniej niż przewidywano (Warszawa planowała wydać na pojazdy od 25 do 30 mln zł). Solaris – będący jedynym konkurentem Chińczyków – zarzucił im rażąco niską cenę i wygrał postępowanie odwoławcze najpierw przed KIO, a potem przez Sądem Okręgowym.

Awantura przekroczyła jednak progi gabinetów producentów taboru i zamawiającego. W polskich mediach wybuchła mała burza, w czasie której rozważano, czy polski przewoźnik nie powinien jednak wspierać polskiego producenta. Tego rodzaju argumentami w publicznej wymianie korespondencji z BYD–em posługiwali się przedstawiciele Solarisa. Z kolei przedstawiciel chińskiego producenta bronił się, że jeśli jest w stanie dostarczyć pojazdy po cenie niższej niż polska fabryka, to Warszawa powinna z tego korzystać. Dla polityków PIS sprawa warszawskich elektryków była wygodnym argumentem do ataku na rząd, któremu zarzucali brak wsparcia dla polskich przedsiębiorców.

Zgodnie ze specyfikacją zamówienia do stolicy dostarczone zostaną 12-metrowe, całkowicie niskopodłogowe autobusy, które będą ładowane metodą plug-in, ale będą miały możliwość zamontowania w przyszłości pantografu do ładowania dachowego. Baterie o pojemności ponad 200 kWh muszą dać się naładować w ciągu 5 godzin. Silnik ma moc 160 kW. Pojazdy będą docelowo stacjonować w przebudowanej zajezdni Redutowa.

To niejedyne nowoczesne pojazdy, które niedługo trafią do stolicy. W styczniu trafi tu 35 autobusów wyprodukowanych przez firmę Solbus napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

MZK Bydgoszcz testuje kolejny autobus elektryczny

Komunikacja

MZK Bydgoszcz testuje kolejny autobus elektryczny

Redakcja/inf. pras. 07 lipca 2023

Gmina Boguszów-Gorce unieważnia przetarg na elektrobus

Komunikacja

Warszawa z dofinansowaniem do zakupu 12 elektrobusów

Komunikacja

Warszawa z dofinansowaniem do zakupu 12 elektrobusów

Redakcja/inf. pras. 20 stycznia 2023

Pozostałe z wątku:

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Komunikacja

Przemyśl z ofertami na autobusy elektryczne i CNG

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

MZK Bydgoszcz testuje kolejny autobus elektryczny

Komunikacja

MZK Bydgoszcz testuje kolejny autobus elektryczny

Redakcja/inf. pras. 07 lipca 2023

Gmina Boguszów-Gorce unieważnia przetarg na elektrobus

Komunikacja

Warszawa z dofinansowaniem do zakupu 12 elektrobusów

Komunikacja

Warszawa z dofinansowaniem do zakupu 12 elektrobusów

Redakcja/inf. pras. 20 stycznia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5