Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Przetarg na metro na Bemowo i Bródno na początku 2018 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-08-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Przetarg na metro na Bemowo i Bródno na początku 2018 r.
Fot. Witold Urbanowicz
Stolica przygotowuje się do realizacji kolejnych dwóch odcinków II linii metra – dwóch stacji w kierunku Bemowa oraz trzech stacji w kierunku Bródna. Przetarg na ich realizację planowany jest na początku przyszłego roku, dzięki czemu dalsza rozbudowa metra będzie mogła być prowadzona bez żadnej przerwy.

W tej chwili trwa budowa tzw. odcinków 3+3, czyli trzech stacji w kierunku zachodnim, na Wolę oraz trzech stacji w kierunku wschodnim-północnym, na Targówek. Ich budowa powinna zakończyć się odpowiednio na przełomie listopada i grudnia 2019 r. oraz w maju 2019 r.

Następnym etapem rozbudowy będą tzw. odcinki 2+3. W kierunku zachodnim mają powstać dwie stacje – pociągi dojadą do skrzyżowania Powstańców Śląskich i Górczewskiej. Na odcinku wschodnim-północnym zaplanowano trzy przystanki – metro dotrze do ostatniej zaplanowanej stacji przy skrzyżowaniu Rembielińskiej i Kondratowicza.

W zeszłym roku podpisano umowy z Metroprojektem i Andrzejem Chołdzyńskim na odcinek zachodni, a z firmą ILF – na odcinek wschodni-północny. – Przygotowania do budowy tych odcinków zbliżają się do końcowej fazy, jaką jest złożenie wniosków o pozwolenie na budowę. Jeśli wszystko będzie szło normalnym, przewidywalnym trybem, to początek roku 2018 będzie czasem na ogłoszenie postępowań na budowę – zapowiada Jerzy Lejk, prezes Metra Warszawskiego.

Jeszcze nie wiadomo, czy wykonawcy dla tych dwóch odcinków będą wybierani w jednym przetargu. – Ten model z jednym postępowaniem i dwiema ofertami w wariancie 3+3 się sprawdził. To, czy uda nam się taki model zastosować w postępowaniu na 2+3, będzie wynikało z analiz prawnych – zaznacza Lejk.

Dzięki takiemu rozłożeniu harmonogramu prac, budowa metra będzie mogła być płynnie kontynuowana. – Dokumentację przetargową mamy prawie gotową. Zakładamy, że będziemy się posługiwali się podobnymi zasadami, jak przy odcinkach 3+3, czyli przeznaczymy 38 miesięcy na realizację kolejnych odcinków – mówi prezes Metra.

Jeszcze nie wiadomo, jaki dokładnie będzie harmonogram i tryb realizacji ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra z zapleczem na Morach, niezbędnym dla sprawnego funkcjonowania linii. Sprawa rozstrzygnięcia konkursu na koncepcję architektoniczno-budowlaną trafiła do sądu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Przestrzeń

Metro zapewniło dodatkowych klientów w Wola Parku

Witold Urbanowicz 13 sierpnia 2023

W warszawskim metrze pojawi się biblioteka publiczna

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5