ZTM Warszawa rozpisał kolejny przetarg na przewozy autobusowe. Dotyczy ponad ośmioletniej obsługi linii 50 autobusami. Aż 40 proc. punktów przy ocenie ofert będzie można uzyskać za zaproponowanie alternatywnego napędu. Czy warszawski ZTM również prywatnych przewoźników przestawia na pojazdy elektryczne?
Warszawski ZTM jeszcze nie opublikował specyfikacji warunków zamówienia, ale z ogłoszenia o przetargu wynika, że może być to jedno z ciekawszych zamówień w ostatnich miesiącach. Chodzi o obsługę linii 50 autobusami o długości 12 metrów i czterema rezerwowymi, między 1 września przyszłego roku, a końcem 2025 r.
Przewoźnik nie musi dysponować wszystkimi pojazdami od razu. Początkowo powinno być ich dziesięć. Kolejne dziesięć autobusów powinno być do jego dyspozycji z pierwszym dniem każdego kolejnego miesiąca tak, by w styczniu 2018 r. na ulice Warszawy wyjechały wszystkie. Z tym wiąże się też wielkość zamówienia. Rocznie to ok. 4 mln wozokilometrów (z dziesięcioprocentowym wahaniem), ale przez cztery ostatnie miesiące 2017 r. przewoźnik będzie musiał przejechać 666 666 wozokilometrów, a w 2025 r. będzie to 3 333 334 wozokilometrów do przejechania.
Co najciekawsze, choć w przetargu nie ma wymogu posiadania konkretnego napędu, to w kryteriach oceny ofert cena ma wagę 60 proc., a pozostałe punkty można otrzymać za „alternatywne źródła zasilania autobusów”. W praktyce może to oznaczać, że wygranie przetargu z autobusami z silnikami diesela będzie niemożliwe. Z drugiej strony władze stolicy, przez zapowiadany montaż 19 ładowarek elektrycznych w różnych punktach miasta, które mają obsługiwać elektryki MZA, mogą stworzyć możliwość użytkowania podobnych autobusów przez prywatnych przewoźników.
W ogłoszeniu nie wskazano szacowanej wartości zamówienia, ale oferenci muszą wnieść wadium w wysokości 9 mln zł i legitymować się zdolnością finansową na poziomie 50 mln zł. Wśród pozostałych wymogów jest doświadczenie w postaci realizowania w ciągu ostatnich trzech lat usług przewozowych o wielkości co najmniej 3 mln wozokilometrów, posiadanie terenu przeznaczonego na bazę techniczną w Warszawie lub jej bliskich okolicach oraz zatrudnianie średniorocznie w ciągu ostatnich trzech lat minimum 70 pracowników.
W ZTM–ie czekają na oferty do 2 stycznia. Przewidziano też możliwość zawierania zamówień uzupełniających, przy czym nie powinny one przekroczyć 50 proc. wielkości zamówienia podstawowego.
To kolejny przetarg na przewozy realizowane przez prywatnych operatorów. W ostatnich miesiącach warszawski ZTM rozstrzygnął ich kilka, choć wciąż trwa postępowanie w sprawie przewozów 50 autobusami, które początkowo wygrał Michalczewski, ale po odwołaniach PKS Grodzisk Mazowiecki, które zostało początkowo wykluczone z powodu rażąco niskiej ceny i wątpliwości w kwestii doświadczenia, KIO nakazała ponowne rozpatrzenie sprawy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.