Tramwajom Warszawskim nie udało się, wbrew wcześniejszym zapowiedziom, ogłosić w tym roku przetargu na 123 nowe pojazdy. Na razie szykowany przetarg rośnie – dopisana zostanie do niego opcja na zakup do 90 kolejnych wozów. Jest to związane m.in. z rozszerzeniem listy planowanych inwestycji infrastrukturalnych.
W I połowie tego roku Tramwaje Warszawskie zapowiadały, że do końca tegorocznych wakacji ogłoszą przetarg na 123 nowe tramwaje. Spółka nie rezygnuje zamiaru, ale na razie przedłużają się przygotowania. – Prace nad przygotowaniem przetargu dobiegają końca, czekamy jeszcze na zgody korporacyjne niezbędne do ogłoszenia przetargu i opinię CUPT-u w zakresie dokumentacji projektowej – zapewnia Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. – Zakładamy, że przetarg powinien zostać ogłoszony w styczniu 2017 r. – dodaje rzecznik.
Na razie jednak zwiększa się zakres przetargu – do podstawowego zamówienia na 123 tramwajów zostanie dopisana opcja na zakup do 90 kolejnych wozów. Jak wymieniają Tramwaje Warszawskie, zamówienie podstawowe będzie zawierać 85 tramwajów dwukierunkowych o długości 33 m, 18 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m i 20 tramwajów jednokierunkowych o długości 24 m. Natomiast opcja obejmować będzie do 45 tramwajów dwukierunkowych o długości 33 m i do 45 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m.
Zakupy związane są z wymianą części istniejącego taboru i obsługą nowych tras. Jeśli przetarg zostanie ogłoszony w takiej postaci, będzie on większy niż poprzedni, wielki „kontrakt stulecia”, dzięki któremu Warszawa zyskała 186 Swingów.
W aktualnej perspektywie unijnej stolica planuje wybudować ok. 30 km nowych tras tramwajowych. W tej chwili trwa już budowa
przedłużenia torów wzdłuż Światowida, a docelowo tramwaje mają dojechać
do pętli Winnica przy Modlińskiej. Najpoważniejszym zadaniem pozostaje linia tramwajowa
z Woli i Dw. Zachodniego przez Ochotę i Mokotów do Wilanowa (z z
ajezdnią na Annopolu i możliwością zbudowania
kilku odnóg na Mokotowie). Oprócz tego tramwaje dojadą
na Gocław, a także
wzdłuż Kasprzaka do ulicy Wolskiej. Ostatnio decyzją władz miasta zakres planowanych inwestycji został zwiększony o trasę
z Targówka na Zieloną Białołękę do obsługi rozbudowujących się rejonów Warszawy.