W warszawskiej komunikacji wciąż bardzo istotną rolę odgrywają autobusy, choć ich przejazd nie zawsze jest sprawny. Ratusz poinformował, że wykonane zostaną analizy zasadności wprowadzenia kolejnych wydzielonych buspasów, w tym w ciągu Raszyńskiej, al. Wilanowskiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. czy al. Prymasa Tysiąclecia.
O postępy, jak poinformował portal TVN Warszawa, zapytała w interpelacji radna Aleksandra Gajewska. Kilka dni temu otrzymała odpowiedź podpisaną przez Renatę Kaznowską, wiceprezydent Warszawy.
Ratusz poinformował, że planowane jest wykonanie analiz zasadności wprowadzenia sześciu buspasów – w miejscach, gdzie autobusy tracą sporo czasu. Lista obejmuje Raszyńską od Filtrowej do pl. Zawiszy, al. Wilanowską od Puławskiej do Sobieskiego, Bitwy Warszawskiej 1920 od Grójeckiej do ronda Zesłańców Syberyjskich, Puławską od Południowej Obwodnicy Warszawy do al. Wilanowskiej (analiza zostanie wykonana po zakończeniu budowy POW), Dolinę Służewiecką od al. Rodowicza „Anody” do al. Wilanowskiej (również po zakończeniu budowy POW), a także al. Prymasa Tysiąclecia na odcinku Wolska – rondo Zesłańców Syberyjskich.
Renata Kaznowska zaznacza w odpowiedzi, że dopiero wykonane analizy będą podstawą do decyzji o wdrożeniu buspasów. Jak
niedawno przekonywali przedstawiciele ZTM, że pozornie korzystne dla autobusów wydzielone pasy mogą spowodować jednak więcej zamieszania niż pożytku – zakorkować dojazdy i uniemożliwić ruch autobusów na ciągach poprzecznych. Taki problem mógłby wystąpić chociażby na Dolinie Służewieckiej, jeśli pasy miałyby zostać wytyczone przed zakończeniem realizacji kolejnego odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy.
Ponadto Ratusz przypomniał, że szykuje się szereg dużych inwestycji, jak budowa tras tramwajowych (
Dw. Zachodni – Wilanów, w ciągu
Kasprzaka), kolejnych odcinków II linii metra czy
modernizacja linii kolejowych. „Na zlecenie Biura Koordynacji i Remontów w Pasie Drogowym opracowywane są projekty zmian organizacji ruchu, biorące pod uwagę uprzywilejowanie transportu publicznego (w tym pasy autobusowe) na czas trwania wspomnianych inwestycji” – przekazuje w odpowiedzi Kaznowska.