Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa. Remonty tramwajowe w 2017 r. Bez mostów latem

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
23-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa. Remonty tramwajowe w 2017 r. Bez mostów latem
Fot. Witold Urbanowicz
Most Śląsko–Dąbrowski będzie zamknięty dla ruchu tramwajowego od 3 do 30 czerwca, a dla całego ruchu kołowego od 24 do 30 czerwca. To konieczność wynikająca z modernizacji tego fragmentu torów. Most Gdański nie będzie przebudowywany, ale remont torów dojazdowych spowoduje, że tramwaje nie pojadą nim przez prawie całe wakacje. Ale to niejedyne planowane w tym roku przebudowy torowisk w stolicy. Zacznie się już w kwietniu od budowy toru odstawczego przy stacji metro Wierzbno.

– Generalnie remonty tramwajowe w tym roku w Warszawie mają się wiązać z zamknięciami torów w wakacje. Chcemy, żeby prace z tym związane ruszyły na początku czerwca, a kończyły się 3 września. Tak, by nie dotknęły uczniów szkół – mówił w czwartek prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

Będą jednak wyjątki. Budowa toru odstawczego przy stacji metro Wierzbno dla linii na ulicy Woronicza, która zacznie się już w kwietniu, spowoduje zamknięcie ruchu tramwajów w kwietniowe weekendy, a potem w długi weekend majowy (od 29 kwietnia do 7 maja).

Być może aż do 30 września wyłączone z ruchu będzie modernizowane torowisko tramwajowe na ul. Obozowej (m.in. zostanie zazielenione). W tym przypadku wszystko jednak zależy od postępu prac, jakie PKP PLK będzie prowadziła przebudowując wiadukt kolejowy nad tą ulicą. Z kolei na jesień (4 września – 3 grudnia) przewidziano ewentualną modernizację i stworzenie zielonego torowiska na ul. Puławskiej. To prawie 3,5 km torów, ale ta inwestycja jest uzależniona od wcześniejszego zakończenia przebudowy torów i uruchomienia ruchu tramwajowego na ul. Marynarskiej.

Ponieważ w czerwcu zamknięty zostanie Most Śląsko–Dąbrowski, przebudowa torowiska na Moście Gdańskim zostanie przesunięta na 2018 r. Z jednej strony, jak tłumaczył Karos, eksperci z Instytutu Dróg i Mostów przyznali, że nie da się połączyć inwestycji okołomostowych i na samym moście, ze względu na duże skomplikowanie tych pierwszych. Z drugiej strony Gdański po prostu musi być w tym roku przejezdny. – Nie wyobrażam sobie zamknięcia dwóch mostów w momencie, gdy budujemy metro – zaznaczyła wiceprezydent Renata Kaznowska. Nie zmienia to jednak sytuacji, że z powodu remontów tras dojazdowych, tramwaje i tak nie wjadą na Gdański. Tyle że w innych terminach. Będzie zamknięty dla ruchu tramwajowego między 1 lipca a 3 września.

W Warszawskim Biurze Koordynacji Inwestycji i Remontów w Pasie Drogowym zaplanowano na ten rok 1218 inwestycji, z czego jedną czwartą trzeba było uzgodnić między różnymi podmiotami, które są w nie zaangażowane. Wciąż największą stołeczną inwestycją jest budowa II linii metra. Trwa budowa pięciu z sześciu stacji – trzech na Pradze-Północ i Targówku (C18 Trocka, C17 Targówek, C16 Szwedzka) oraz dwóch na Woli (C7 Młynów i C8 Księcia Janusza). W kwietniu rozpocznie się budowa trzeciej wolskiej stacji – C6 Płocka, która znajdzie się pod ul. Płocką, po południowej stronie skrzyżowania z ul. Wolską. Ten fragment ul. Płockiej zostanie zamknięty.

Planowane inwestycje i remonty tramwajowe w Warszawie w 2017 r. z datami wyłączeń z ruchu:

– przebudowa torowiska na ul. Woronicza w rejonie stacji metra „Wierzbno” - budowa dodatkowego toru odstawczego, przebudowa torowiska: wyłączenia weekendowe – 1-2 kwietnia, 8-9 kwietnia, 22-23 kwietnia, 29 kwietnia – 7 maja;
– modernizacja przejazdu tramwajowego po stronie płd. Ronda Zgrupowania AK Radosław w al. Jana Pawła II: 1 maja;
– modernizacja przejazdu tramwajowego na ul. Okopowej na skrzyżowaniu z ul. Powązkowską: 17-18 czerwca;
– modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Obozowej odc. ul. Płocka – ul. Wawrzyszewska – budowa torowiska trawiastego (1,1 km), remont przystanków: 3 czerwca – 3 września. Termin uzależniony od wyłączeń ruchu w powodu przebudowy wiaduktu kolejowego przez PKP PLK;
– naprawa na testowym odcinku torowiska tramwajowego na moście Śląsko–Dąbrowskim – wykonanie zabudowy 50 m torowiska według opracowania Instytutu Badawczego Dróg i Mostów w celu wykonania badań i oceny trwałości pod obciążeniem od ruchu autobusowego i tramwajowego: wyłączenia ruchu tramwajowego 3 – 30 czerwca, całkowite wyłączenie ruchu kołowego na moście 24 – 30 czerwca.
– modernizacja torowiska tramwajowego na rondzie S. Starzyńskiego – przebudowa rozjazdów i torowiska, przebudowa przejazdów drogowych przez tory, budowa torów dla brakującej relacji skrętnej wsch.-płd. (skręt w lewo z ronda S. Starzyńskiego w ul. Jagiellońską w kierunku Ratuszowej), przebudowa przystanków, sieci trakcyjnej: 3 czerwca – 3 września;
– modernizacja torowiska na ul. S. Starzyńskiego odc. rondo S. Starzyńskiego – wiadukt nad Wybrzeżem Helskim – wymiana szyn i podkładów, wykonanie nowej podbudowy i zabudowy torów: 31 lipca – 3 września;
– modernizacja torowiska na ul. Z. Słomińskiego odc. ul. Zakroczymska – wiadukt nad Wybrzeżem Gdyńskim – wymiana szyn i podkładów, wykonanie nowej podbudowy i zabudowy torów: 1 – 30 lipca;
– modernizacja torowiska na ul. S. Starzyńskiego odc. rondo Żaba – rondo S. Starzyńskiego – dokończenie robót z 2016 r. , przebudowa przystanków w zespole przystanków „Namysłowska” i „Rondo Starzyńskiego” , modernizacja torów na przejeździe przy ul. Namysłowskiej oraz przy peronach przystankowych: 31 lipca – 3 września.
– modernizacja torowiska tramwajowego w Alejach Jerozolimskich przy pl. S. Starynkiewicza – remont węzła rozjazdowego i peronu na pętli tramwajowej: 1-2 lipca – wyłączenie ruchu tramwajowego na czas montażu rozjazdu nakładkowego w Al. Jerozolimskich po zachodniej stronie ronda Czterdziestolatka; 3-28 lipca – wznowienie ruchu tramwajowego w Al. Jerozolimskich w wykorzystaniem tramwajów dwukierunkowych do Dworca Centralnego od ronda J. Waszyngtona; 29-30 lipca – wyłączenie ruchu tramwajowego na czas demontażu rozjazdu nakładkowego; 1 sierpnia - przywrócenie pełnego ruchu tramwajowego w Al. Jerozolimskich;
– modernizacja torowiska tramwajowego na ul. Puławskiej odc. ul. J. Malczewskiego – ul. Olszewska – budowa torowiska trawiastego (dł. 3,37 km), remont sieci trakcyjnej, przystanków: 4 września – 3 grudnia. Wykonanie remontu uzależnione od zakończenia przez ZMID robót torowych i przywrócenia ruchu tramwajowego w ul. Marynarskiej.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5