Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Tramwaj do Dw. Zachodniego już z decyzją środowiskową

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Tramwaj do Dw. Zachodniego już z decyzją środowiskową
fot. Martyn Janduła
Odcinek planowanej trasy tramwajowej między ul. Grójecką a Dworcem Zachodnim na Ochocie otrzymał decyzję środowiskową. To jeden z odcinków trasy, mającej w przyszłości połączyć Wolę, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem, który ma szanse powstać najszybciej. Jej elementem jest tunel pod Parkiem Zachodnim i stacją Warszawa Zachodnia.

Biuro Ochrony Środowiska wydało 30 stycznia decyzję środowiskową dla linii tramwajowej łączącej Grójecką z Dworcem Zachodnim. To pierwszy taki dokument spośród odcinków planowanej trasy mającej przebiegać między Wolą, Ochotą i Mokotowem oraz Wilanowem. Ochocki odcinek ma szansę zostać zrealizowany jako jeden z pierwszych – w tej chwili zakładane lata realizacji to 2019-2020.

Nowa linia w kierunku Dworca Zachodniego rozpocznie się na skrzyżowaniu Grójeckiej i Bitwy Warszawskiej 1920 r., stanowiąc niejako przedłużenie istniejącej trasy w ciągu Banacha. Dalej torowisko będzie poprowadzone w pasie dzielącym ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. Następnie tramwaj zostanie poprowadzony pod ziemią, w tunelu pod Parkiem Zachodnim, do podziemnego przystanku zlokalizowanego między Alejami Jerozolimskimi i stacją Warszawa Zachodnia (to jeden z trzech przystanków tramwajowych planowanych w rejonie Dworca Zachodniego). Tutaj tramwaje skończą bieg, zanim – w jednym z kolejnych etapów – pojadą na Wolę. Przystanek zostanie ulokowany na poziomie -2 i jest wpisany w koncepcję przebudowy stacji i dworca Warszawa Zachodnia, którą niedawno prezentowali przedstawiciele PKP PLK i PKP SA. Więcej o odcinku ochockim pisaliśmy tutaj.

Jak pisaliśmy, trasa do Wilanowa podzielona jest na sześć etapów, które są przygotowywane w oparciu o równoległe, oddzielne koncepcje programowo-przestrzenne. Najbardziej zaawansowane przygotowania prowadzone są właśnie na ochockim odcinku (odc. B), a także fragmencie trasy łączącej Puławską z Miasteczkiem Wilanów (D+E). Oba zostały zgłoszone do dofinansowania unijnego. Komplementarnym projektem jest budowa nowej zajezdni na Annopolu na 150 wozów (również otrzymała decyzję środowiskową), a także zakup 50 dwukierunkowych tramwajów, wchodzących w skład wielkiego zamówienia na 213 pojazdów.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5