Tramwaje Warszawskie poinformowały, że decyzja środowiskowa dla nowej trasy tramwajowej wzdłuż Kasprzaka jest już prawomocna. Spółka musi skoordynować realizację trasy z budową metra i zapowiada, że powstanie ona w latach 2019-2020.
Jedną z planowanych inwestycji Tramwajów Warszawskich jest trasa w ciągu Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do skrzyżowania Wolskiej i Redutowej. Spółka uzyskała właśnie prawomocną i ostateczną decyzję środowiskową – w trakcie postępowania administracyjnego nie było żadnych odwołań.
Zgodnie z decyzją realizowany będzie wariant inwestorski, który zdobył też
największe poparcie mieszkańców w trakcie konsultacji społecznych. Oznacza to, że tramwaj pojedzie przez całą ulicę Kasprzaka, poprawiając zarazem obsługę intensywnie
rozbudowujących się osiedli przy Jana Kazimierza. Skrzyżowanie Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej tramwaje pokonają w sposób bezkolizyjny – w zagłębieniu, wykorzystując istniejącą północną jezdnię ulicy Kasprzaka. Ponadto przebudowana zostanie trasa tramwajowa na Wolskiej od Elekcyjnej do Redutowej – tramwaje zostaną przesunięte, jak na wcześniejszym odcinku, na środek ulicy, na pas dzielący jezdnie. Przy Redutowej dwie trasy będą miały wspólne przystanki.
W tej chwili projektant w ramach ostatniego etapu prac przygotowuje projekt stałej organizacji ruchu. Po jego zatwierdzeniu możliwe będzie opracowanie dokumentacji budowlanej i rozpoczęcie prac. Inwestycja będzie skoordynowana z b
udową zachodniego odcinka II linii metra, która również będzie wymagała sporych objazdów i wstrzymywania ruchu tramwajowego. Tramwaje Warszawskie zapowiadają, że linia ta zostanie zrealizowana w latach 2019-2020.
W tej chwili realizowana jest inna trasa –
na Tarchominie, do krańca Nowodwory.
W kolejnych etapach linia ma zostać wydłużona do Modlińskiej. Inne planowane inwestycje obejmują tramwaj
na Gocław, odcinki
trasy Dw. Zachodni – Wilanów. Nowością jest natomiast zapowiedź realizacji trasy
na Zieloną Białołękę. Ponadto spółka planuje zakup
co najmniej 123 nowych tramwajów.