Jak poinformował Zarząd Transportu Miejskiego, nowa trasa tramwajowa na Powstańców Śląskich pomiędzy Radiową a Górczewską zostanie oddana 14 lutego. Na razie pojedzie nią jedynie nowa linia nr 11.
Nowe torowisko łączy dwa istniejące odcinki tras wzdłuż Powstańców Śląskich, domykając tym samym obwodową trasę tramwajową. ZTM poinformował, że zostanie otwarte 14 lutego. Na razie Powstańców Śląskich pojedzie nowo utworzona linia nr 11. Jej trasa będzie przebiegać z pętli Metro Młociny przez Nocznickiego, Wólczyńską, Broniewskiego, al. Reymonta, Powstańców Śląskich, Połczyńską, Wolską, Skierniewicką, Kasprzaka, Prostą, al. Jana Pawła II, pl. Grunwaldzki, Popiełuszki do pętli Metro Marymont. Linia ta ma pełnić rolę dowozową do czekającego na otwarcie centralnego odcinka II linii metra. Częstotliwość w godzinach szczytu wyniesie co 10 minut, a w pozostałych porach i w weekendy – co 15 minut.
Według pierwotnych zapowiedzi tramwaje od stacji metra Rondo Daszyńskiego na II linii miały jechać do Placu Narutowicza. Ostatecznie jednak ZTM zdecydował się skierować jedenastkę przez al. Jana Pawła II do pętli na Marymoncie. Tramwaje tej linii mają wzmocnić ciąg Jana Pawła II w czasie pierwszego etapu zmian związanych z zamknięciem ul. Wołoskiej (w tym czasie zostanie zawieszona linia 37). Docelowo jedenastkę będzie obsługiwać tabor dwukierunkowy i linia zostanie skrócona do Ronda Daszyńskiego, gdzie Tramwaje Warszawskie przygotowały rozjazd, umożliwiający zmianę kierunku jazdy.
To nie koniec zmian. Wraz z uruchomieniem jedenastki szóstka zostanie skrócona do trasy Gocławek – Metro Młociny. Tramwaje tej linii nie będą już dojeżdżać do Koła. Spory odcinek, z którego wycofano szóstkę, obsługiwać będzie jedenastka. ZTM poinformował, że utrzymane zostanie funkcjonowanie przystanków tymczasowych Bemowo-Ratusz i Kazubów dla linii autobusowych 184 i 112, jadących na północ. Autobusy skręcające z Górczewskiej (171, 523 i E-2) zatrzymają się przed skrzyżowaniem. Wcześniej kwestia tych popularnych przystanków, z uwagi na bliskość torowiska,
wstrzymywała otwarcie nowej trasy. Udało się znaleźć rozwiązanie: przystanki zostaną poszerzone kosztem pasów jezdni i będą trwale odgrodzone od torowiska. Docelowo problem zniknie, gdy autobusy wrócą na jezdnię wschodnią.
Nową trasą ma pojechać później także linia 28, łącząca obecnie Dw. Wschodni z Kołem. Linia zostanie wycofana z Radiowej i skierowana Powstańców Śląskich do pętli Os. Górczewska. Stanie się tak dopiero po zakończeniu prac drogowych, czyli w kwietniu. ZTM wstrzymuje się też ze zmianami autobusowymi. Zmiany w układzie linii zostaną poprzedzone konsultacjami społecznymi.