Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa. Trzy firmy chcą budować aktywne przejścia dla pieszych

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-04-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa. Trzy firmy chcą budować aktywne przejścia dla pieszych
fot. ZDM Warszawa
DVS Rafał Kuchta, Euroasfalt oraz Dynniq Poland złożyły oferty w przetargu na budowę 17 aktywnych przejść dla pieszych w Warszawie. Pierwsze tego rodzaju przejście ZDM zbudował w zeszłym roku na ul. Kondratowicza. Kolejne powstaną do jesieni tego roku.

O aktywnych przejściach już pisaliśmy. To specjalnie oświetlona i wymalowana „zebra”, która ostrzega kierowców, że do przejścia zbliża się pieszy. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnego systemu wykrywania złożonego z kilku, zsynchronizowanych ze sobą elementów – czujników ruchu, punktowych elementów odblaskowych, biało-czerwonych pasów, znaków drogowych D-6 z lampami LED i nawierzchni antypoślizgowej.

Co istotne ostrzeżenia działają gdy w pobliżu jest pieszy, a nie gdy nic się nie dzieje. Dlatego świetnie sprawdzają się w tych punktach, które po pierwsze są gorzej doświetlone w nocy, a po drugie, które są niezbyt uczęszczane, a znajdują się na długich prostych odcinkach ulicy, gdzie kierowcy rozwijają dużą prędkość. Teraz otrzymają czytelne sygnały, ze powinni zwolnić lub zatrzymać się.

ZDM wymienia 17 miejsc wytypowanych do przebudowy. To ulice: Grzybowska przed Ciepłą, Modlińska – Drogowa, ks. J. Popiełuszki – P. Gojawiczyńskiej, Z. Krasińskiego – S. Czarnieckiego, A. Mickiewicza – L. Mierosławskiego, Powstańców Śląskich – Pirenejska, Wybrzeże Helskie – most Śląsko-Dąbrowski, Grochowska – Mińska, J. Waszyngtona – Niekłańska, J. Waszyngtona – Modrzewiowa, Marszałkowska – Senatorska, L. Kruczkowskiego – 3 Maja (strona północna i południowa), Ludna – Okrąg, Al. Jerozolimskie – Spiska, al. Niepodległości – T. Lenartowicza i al. KEN – P. Telekiego. Zamówienie podzielono na dwie części. W każdym znalazły się punkty położone blisko siebie.

Wykonawca będzie musiał opracować dokumentację techniczną i wykonać prace budowlane. Na część pierwszą, w której jest 9 lokalizacji ZDM przeznaczył 977,85 tys. zł, na cześć drugą, obejmującą 8 miejsc – 842,55 tys. zł.

Wszyscy trzej oferenci zadeklarowali realizację obu części zamówienia, ale nie wszystkie oferty mieszczą się z budżetowych założeniach miasta. DVS Rafał Kuchta przekracza je w obu częściach (1 582 887 zł – pierwsza, 1 185 449,4 zł – druga) choć zadeklarował skrócenie terminu realizacji o 40 dni o wydłużenie gwarancji do 3 lat. Dynniq Poland przekracza limit nieznacznie (1 105 155 zł – pierwsza, 859 155 zł – druga), ale nie skróci terminu realizacji, choć przedłuży termin gwarancji do 5 lat. Jedynym, który w jednej części mieści się w limicie jest Euroasfalt (1 014 896,76 zł – pierwsza, 804 632,99 zł – druga), który zbuduje przejścia szybciej o 40 dni i przedłuży gwarancję do 5 lat.

ZDM sprawdzi oferty przed podjęciem decyzji, ale wydaje się że zamówienie trafi do tego ostatniego wykonawcy. Urzędnicy zakładają, że przejścia będą gotowe w październiku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5