Trwa projektowanie dalszego 864-metrowego odcinka linii tramwajowej na Nowodworach. – W marcu 2018 powinniśmy mieć zamienny projekt układu drogowo-torowego wraz z zamiennym zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej – mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego. Po zrealizowaniu tego etapu do ul. Modlińskiej wciąż będzie brakowało ok. 140 m trasy.
Trasa tramwajowa jest przedłużana etapami. W tej chwili pasażerowie dojeżdżają
do przystanków przy skrzyżowaniu z Hanki Ordonówny, a tramwaje zawracają na wysokości pętli autobusowej Nowodwory, gdzie znajduje się przejazd międzytorowy. Docelowo tramwaje mają dojechać do węzła Winnica przy Modlińskiej.
W najbliższym etapie tramwaje mają dojechać w śladzie równolegle planowanej ul. Światowida do ul. Dionizosa. Długość odcinka wyniesie 864 m. – Nowe przystanki powstaną przy skrzyżowaniach z ulicami Strumykową, Dzierzgońską/Leśnej Polanki, Dionizosa – informuje Igor Krajnow, rzecznik prasowy warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego. Na wysokości Dionizosa, przewidziano rozjazd międzytorowy i jednotorową pętlę techniczną, a także tymczasową pętlę autobusową z placem postojowym. Do Modlińskiej będzie brakowało jeszcze ok. 140 m.
Na razie w dalszym ciągu trwają prace projektowe. – W marcu 2018 powinniśmy mieć zamienny projekt układu drogowo-torowego wraz z zamiennym ZRID-em [zezwoleniem na realizację inwestycji drogowej]. Osobnym przetargiem prowadzony jest
projekt budowy skrzyżowania (połączenia) ul. Światowida z ul. Modlińską wraz z pozyskaniem ZRID. Zgodnie z umową zakończenie tego zadania to maj 2018 r. – informuje Igor Krajnow.
ZTM zapowiada przetarg na realizację prac w II bądź III kwartale 2018 r. – Musimy jeszcze zakończyć oba powyżej wspomniane projekty i pozyskać prawomocne decyzje ZRID oraz pozyskać nieruchomości pod budowę skrzyżowania – wskazuje Krajnow.