Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Wirtualna przejażdżka tramwajem do Wilanowa (animacje)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Wirtualna przejażdżka tramwajem do Wilanowa (animacje)
mat. TW
Tramwaje Warszawskie przygotowują się do realizacji największej swojej inwestycji, czyli budowy trasy tramwajowej łączącej Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. W sumie powstać ma ok. 20 km nowych torowisk. Spółka opublikowała serię animacji przedstawiających przyszłą trasę, która ma szansę powstać w latach 2019-2021.

Trasa, która połączy Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem, to największa planowana inwestycja tramwajowa stolicy. W sumie chodzi o ok. 20 km nowych torowisk. W czerwcu zakończyły się konsultacje społeczne nowej trasy, teraz trwa opracowywanie raportu pokonsultacyjnego.

Tramwaje Warszawskie opublikowały właśnie jeden z materiałów z konsultacji, czyli animacje pokazujące przyszłą trasę. Filmiki przedstawiają symulację ruchu z wprowadzonymi prawdziwymi, choć stało czasowymi programami sygnalizacji świetlnej. Docelowo na całej trasie ma obowiązywać priorytet dla tramwaju. Spółka zwraca uwagę, że animacje nie odzwierciedlają końcowej koncepcji trasy, gdyż na etapie konsultacji wiele elementów uległo zmianie – m.in. dodano przystanki na Mokotowie, kładki na ul. Sobieskiego zostaną zastąpione przez przejścia naziemne, mają też powstać wydzielone tory na skrzyżowaniu Puławskiej i Goworka. .

Inwestycja podzielona jest na sześć etapów, które są procedowane w oparciu o równoległe, oddzielne projekty. Dzięki temu będą one mogły powstawać niezależnie względem siebie. Pierwszy odcinek wiedzie z Woli do Dw. Zachodniego, z rozgałęzieniami prowadzącymi Krzyżanowskiego i Ordona (A). Dwa torowiska będą odchodzić od również planowanej do realizacji nowej trasy tramwajowej wzdłuż Kasprzaka od Skierniewickiej do Wolskiej, a następnie łączyć się w rejonie Dworca Zachodniego. Tramwaj przejedzie pod całym kompleksem torów kolejowych w tunelu. W sumie ten etap przewiduje realizację 2,6 km trasy.


Odnoga przez Krzyżanowskiego


Odnoga przez Ordona

Kolejny, relatywnie krótki odcinek (B) – o długości 1,6 km – łączy Dw. Zachodni z Grójecką. Tory będą przebiegać pod Parkiem Zachodnim, a następnie po środku ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. To jeden z najbardziej zaawansowanych odcinków pod względem przygotowań – stanowi on część projektu unijnego i spółka dysponuje już prawomocną decyzją środowiskową.

Dalszy odcinek (C) przebiega przez Pole Mokotowskie między Banacha a Rakowiecką. Trasa wiedzie Banacha, wzdłuż Rostafińskich, łącząc się z istniejącym torowiskiem u zbiegu Rakowieckiej i Św. Boboli. Długość odcinka to 2,1 km.

Najdłuższy odcinek (D+E) połączy stację metra Pole Mokotowskie i Puławską z Wilanowem, z kilkoma odnogami. Nowy odcinek trasy o długości 9,1 km rozpocznie się w rejonie stacji metra Pole Mokotowskie, gdzie będzie się łączyć z istniejącą trasą tramwajową w ciągu al. Niepodległości i Rakowieckiej. Dalej torowisko będzie przebiegać ulicą Rakowiecką do Puławskiej, a następnie Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej. Przygotowania do realizacji tego odcinka również należą do zaawansowanych – jest on częścią projektu unijnego i spółka dysponuje już prawomocną decyzją środowiskową. Przewidziano też odnogi, do ewentualnej realizacji, w ulicach Gagarina, św. Bonifacego i Branickiego. Wszystko zależy od możliwości finansowych miasta. Po zrealizowaniu tych odnóg długość trasy wyniosłaby 11,6 km.


Skrzyżowanie Rakowiecka / Puławska / Goworka / Waryńskiego


Odcinek Rakowiecka-Sielce oraz Sobieskiego-Stegny


Odcinek Sobieskiego-al Rzeczypospolitej-Branickiego

Ostatnie zadanie dotyczy dodatkowego zakończenia trasy na Muranowie (F). Powstać ma 0,5 km toru. Preferowany wariant to jednokierunkowa pętla poprowadzona ulicami Andersa – Międzyparkowa – Bonifraterska – Muranowska – Andersa z torem postojowym przed skrętem w ul. Międzyparkową. Pod koniec zeszłego roku TW złożyły wniosek o decyzję środowiskową.


Pętla na Muranowie

Dzięki inwestycji powstanie zupełnie nowe połączenie, obsługujące rejony miasta pozbawione teraz sprawnej komunikacji szynowej. Stworzy również nowy korytarz transportowy między sąsiadującymi ze sobą Ochotą i Mokotowem, które są skomunikowane jedynie w nielicznych miejscach. Na trasie zaplanowano przystanki w podstawowych lokalizacjach – powiązanych m.in. z ciągami poprzecznymi (al. Wilanowska, Nałęczowska, Bonifacego) i w miarę równomiernie rozłożonych.

Tramwaje Warszawskie chcą skończyć prace nad koncepcją trasy do końca 2017 r. Przez cały kolejny rok miałyby trwać prace projektowe. Budowę poszczególnych odcinków przewidziano na lata 2019-21. Na razie nie jest jednak określony harmonogram realizacji odcinka A (sam tunel pod dworcem ma powstać w ramach przebudowy stacji Warszawa Zachodnia).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5