Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa z najwyższym wieżowcem na dawnej działce PKP. Nowe wizualizacje

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

U zbiegu Chmielnej i alei Jana Pawła II, na dawnej działce PKP SA, firma HB Reavis postawi 310-metrowy wieżowiec, który będzie najwyższym budynkiem w Unii Europejskiej. Budowa kompleksu biurowego już się rozpoczęła i potrwa do 2020 r.

Jak pisaliśmy, firma HB Reavis przedstawiła wizualizację planowanej inwestycji na działce u zbiegu Chmielnej i al. Jana Pawła II, którą w 2011 r. inwestor odkupił od PKP SA. Przewidziano realizację kompleksu trzech budynków, z czego oczywiście wyróżniać się będzie wieżowiec Varso, zaprojektowany przez pracownię Foster + Partners i znajdujący się najbliżej al. Jana Pawła II. W sumie przewidziano 140 tys. m kw. powierzchni pod wynajem.

Wieżowiec Varso o szklanej elewacji będzie liczył w sumie 53 piętra. Zaplanowano 16 wind. Na dachu, na wysokości 230 metrów, znajdzie się taras widokowy. To dwukrotnie wyższy poziom niż taras obecnie dostępny w Pałacu Kultury. Ładny widok będzie się też rozprzestrzeniać z restauracji na 46. i 47. piętrze. Całość budynku zwieńczy 80-metrowa iglica. Wysokość budowli wyniesie więc w sumie 330 metrów, co mu zapewni prowadzenie w krajach Unii Europejskiej.

Niższe wieżowce o wysokości 81 i 90 metrów, tworzące pierzeję Chmielnej, zaprojektowała warszawska pracownia Hermanowicz Rewski Architekci. Jak informuje inwestor, budynki „wyrosną” kaskadowo ze wspólnego, kilkupiętrowego podium o kamiennej elewacji w kolorze beżowym. Na ich dachach przewidziano zielone tarasy dla pracowników kompleksu Varso. Warszawiacy będą mogli korzystać z zadaszonych pasaży i dziedzińca. Na ogólnodostępnych parterach budynku przewidziano sklepy, punkty usługowe, restauracje i kawiarnie.


mat. HB Reavis


HB Reavis deklaruje, że w trakcie realizacji kompleksu zostanie przebudowany zachodni odcinek Chmielnej – z nawierzchnią jezdni, chodnikami i zatokami parkingowymi. Wokół budynków Varso zostaną zasadzone drzewa i krzewy, powstaną też nowe trawniki, donice z kwiatami i ławki. Pod wszystkimi budynkami zbudowany zostanie trzypoziomowy parking dla samochodów i motocykli, zaplanowano też 750 naziemnych i podziemnych miejsc dla rowerzystów, a także szatnie i prysznice. Do budynków, jak zapowiada inwestor, będzie można się dostać bezpośrednio z podziemnych pasaży Dworca Centralnego.

– Zachowanie przyjaznej skali zabudowy Varso wzdłuż ulicy Chmielnej, otwartość na otoczenie i sprzyjanie ruchowi pieszemu wokół i wewnątrz budynków to nasze główne założenia. Ogólnodostępne partery sprawią, że Varso wtopi się w sieć śródmiejskich uliczek. Dzięki licznym przeszkleniom, budynki zyskają lekkości, a ich wnętrza będą zachęcały spacerowiczów do wejścia do środka. W słoneczne dni, goście i pracownicy biur w Varso będą mogli skorzystać z kawiarnianych ogródków na zewnątrz czy przestrzeni wypoczynkowej na dachach budynków – mówi Stanisław Rewski, wspólnik w biurze projektowym HRA Architekci.


mat. HB Reavis

Nie wiadomo na razie, co się stanie z sąsiadującą działką bliżej Alej Jerozolimskich, na płycie torów linii średnicowej, zajmowaną obecnie przez mało atrakcyjny parking. Poprzedni zarząd PKP SA poprzez spółkę XCity Investment chciał zrealizować w tym miejscu projekt deweloperski Centralna Park, w ramach którego miał powstać kolejny wieżowiec z wiszącymi ogrodami i zielenią na dachach. W lipcu zeszłego roku nowy zarząd PKP SA zawiesił jednak realizację tego projektu, jak i kilkunastu innych.

Warto przypomnieć, że HB Reavis realizuje w Warszawie już kompleks West Station przy Dworcu Zachodnim. W jednym z dwóch zaplanowanych biurowców swoje siedziby mają PKP SA, PKP Intercity i PKP Informatyka. Elementem inwestycji był też niewielki obiekt dworcowy – pierwszy w historii od strony Alej Jerozolimskich, ale zdecydowanie za mały, jak na potrzeby obsługi pasażerskiej. Foster + Partners z kolei przygotowało projekt wielokrotnie nagradzanego biurowca Metropolitan na pl. Piłsudskiego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Komunikacja

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2023

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru

Prawo & Finanse

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 07 stycznia 2022

Zobacz również:

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Komunikacja

Bezpłatne autostrady? Nie tego chcą Polacy

Łukasz Malinowski 09 czerwca 2023

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Mobilność

Więcej autobusów lepsze niż duże projekty transportowe?

Przemysław Farsewicz 10 czerwca 2023

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru

Prawo & Finanse

Francja. Reklamy samochodów zachęcą do spacerów i roweru

Mateusz Kieruzal/ Łukasz Malinowski 07 stycznia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5