ZTM w Warszawie otworzył oferty w przetargu na obsługę dwóch linii zastępczych do Piastowa i Pruszkowa w czasie zamknięcia podmiejskiej linii kolejowej do Grodziska Mazowieckiego. Wpłynęły trzy oferty, z czego najtańszą złożył PKS Grodzisk Mazowiecki ze swoimi Scaniami Omnicity.
Przedmiotem przetargu ogłoszonego przez warszawski ZTM jest świadczenie usługi zastępczej komunikacji autobusowej od 3 września 2017 r. do 1 września 2018 r. na liniach łączących Piastów oraz Pruszków z Warszawą. Zamawiający zaznacza, że w przypadku zmian terminu modernizacji linii kolejowej termin świadczenia usług może ulec nieznacznemu wydłużeniu bądź skróceniu.
Zamówienie przewiduje trzy warianty. Pierwszy zakłada 2 236 320 wozokilometrów (+/-20%) przy wykorzystaniu 32 wozów o długości 12 metrów (29 w ruchu, 3 w rezerwie). Drugi to 1 863 130 wozokilometrów (+/-20%) przy wykorzystaniu 23 wozów 18-metrowych (21 w ruchu, 2 rezerwie), a ostatni – 2 110 070 wozokilometrów (+/-20%) przy wykorzystaniu 10 wozów 18-metrowych na linii Warszawa – Piastów (9 w ruchu, 1 w rezerwie) oraz 19 wozów 12-metrowych na linii Warszawa – Pruszków (17 w ruchu, 2 w rezerwie). Więcej o specyfikacji piszemy
tutaj.
W postępowaniu wpłynęły trzy oferty, wszystkie na pojazdy 12-metrowe. Najtańszą złożył PKS Grodzisk Mazowiecki, proponując 32 autobusy Scacia Omnicity i cenę 14,177 mln zł brutto. Kolejną ofertę złożyło konsorcjum PKS Polonus i Europa Express City, zgłaszając 32 autobusy Volvo 7700 i cenę 15.820 mln zł brutto. Najdrożej wypadła Arriva Bus Transport z 12 autobusami Solaris Urbino 12 i dwudziestoma pojazdami Volvo 7700 oraz ceną 18,114 mln zł brutto. Wszystkie oferty mieszczą się w kosztorysie, ustalonym na kwotę 21,731 mln zł brutto. Wszystkie wozy są według deklaracji przewoźników klimatyzowane.
Więcej o zasadach organizacji komunikacji zastępczej piszemy w szczegółach
tutaj. Każde miasto na trasie otrzyma dedykowaną linię autobusową (Grodzisk Mazowiecki – Milanówek – Brwinów – Pruszków – Piastów – Warszawa, Milanówek – Grodzisk Mazowiecki, Brwinów – Warszawa, Pruszków – Warszawa oraz Piastów – Warszawa).
Jest szansa, że autobusy nie utkną w korku w Warszawie. – W tej chwili ZTM jest w fazie przygotowania całego projektu organizacyjnego na wytyczenie buspasa w ciągu Alej Jerozolimskich w obu kierunkach między rondem Zesłańców Syberyjskich a granicą Warszawy. Pozwoli to rzeczywiście nadać priorytet dla zastępczej komunikacji autobusowej –
mówi Katarzyna Strzegowska, wicedyrektor ZTM
B