Władze miasta zapowiedziały wytyczenie przejścia w poziomie ulicy na Targowej przy Ząbkowskiej – piesi nie będą już musieli schodzić pod ziemię. Trwają też analizy w sprawie przejść w samym centrum Warszawy – na Rondzie Dmowskiego. Mają zostać wytyczone w tym roku.
Rewolucyjną informacją podzielił się dzisiaj (13 lutego) Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy, który zapowiedział szereg działań na rzecz ograniczenia ruchu w centrum miasta. – Wraz z postępem, jeżeli chodzi o budowę obwodnicy czy II linii metra, zgodnie z zapowiedziami i dokumentami miasta, sukcesywnie będziemy wdrażali takie zmiany, żebyśmy nie mieli w centrum miasta przecinających się autostrad. Chodzi o takie rozwiązania, które w stosunku do obecnego układu komunikacyjnego mają służyć ograniczaniu ruchu w centrum, żeby ten obszar miasta był bardziej przyjazny dla pieszych czy rowerzystów – mówi Jacek Wojciechowicz.
Powody do zadowolenia mogą mieć społecznicy walczący o rewitalizację Targowej na Pradze. – Zostało zlecone wykonanie dodatkowego przejścia dla pieszych w poziomie jezdni na Targowej w rejonie Ząbkowskiej – zapowiada Wojciechowicz.
Zmiany szykują się na jednym z głównych skrzyżowań miasta – ulicy Marszałkowskiej z Alejami Jerozolimskimi. – Zarządziłem przeprowadzenie analizy wykonania przejść dla pieszych w rejonie Ronda Dmowskiego – informuje wiceprezydent. Dodaje, że realizacja przejść w tym miejscu nie powinna w znaczący sposób wpłynąć na ruch – jeżeli analiza potwierdzi, że nie będzie „armagedonu”, zmiany miałyby się pojawić jeszcze w tym roku. – W miarę rozwoju układu komunikacyjnego musimy, może nie rewolucyjnie, a ewolucyjnie, to centrum pieszym bardziej oddawać – deklaruje Jacek Wojciechowicz. Jak dodał, takie przejścia w poziomie ulicy ułatwiają wykonanie przejazdów dla rowerów i tym samym łączenie rozdzielonych odcinków dróg rowerowych.
W ramach ograniczania ruchu zostanie zwężona Świętokrzyska nad metrem, co automatycznie oznacza oddanie większej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Przedstawiciele miasta zapowiedzieli również poprawę bezpieczeństwa pieszych na najniebezpieczniejszych przejściach. W tym roku miasto będzie koncentrować się też na likwidacji wielu drobnych barier dla osób niepełnosprawnych i matek z wózkami. Oprócz tego w ramach prac odtworzeniowych nad metrem zostanie zwężona Świętokrzyska, co oznacza oddanie części ulicy wcześniej zajmowanej przez samochody dla pieszych.
Na przestrzeni ostatnich lat zasypano przejście podziemne na Krakowskim Przedmieściu. W przypadku Emilii Plater i pl. Na Rozdrożu piesi zagłosowali nogami i tymczasowe przejścia w poziomie ulicy, wytyczone na czas remontów, zostały utrzymane.