Urząd Zamówień Publicznych stwierdził przed weekendem, że brak jest przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami dla rozbudowy II linii metra o odcinki 3+3. Wcześniej zgłaszane zastrzeżenia nie wymagają realizacji zaleceń pokontrolnych i nie mają wpływu na wynik postępowania. – To bardzo ważny krok do podpisania umowy – komentuje Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.
Warszawa przygotowuje się do rozbudowy II linii metra o odcinki 3+3 – po trzy stacje w każdą ze stron: w kierunku zachodnim, na Wolę i wschodnio-północnym, na Targówek. Pod koniec października Metro rozstrzygnęło przetarg. Odcinek zachodni trafił do firmy Gulermak, a wschodnio-północny do Astaldi, które razem budowały oddany w marcu centralny odcinek II linii (jako AGP Metro). Całą procedurę przetargową wieńczy rutynowa kontrola uprzednia Urzędu Zamówień Publicznych (UZP).
UZP stwierdził drobne uchybienia formalne, jednak – jak podkreśla Metro – nie dotyczyły one wybranych ofert. Zamawiający miał siedem dni na odniesienie się do tych uwag. Jak informuje miasto, w piątek 22 stycznia Urząd Zamówień Publicznych stwierdził, że brak jest przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami rozbudowy II linii metra. Wcześniejsze zastrzeżenia nie wymagają wydania zaleceń pokontrolnych i nie mają wpływu na wynik postępowania. Oznacza to brak przeszkód do zawarcia umowy z wybranymi wykonawcami.
Kiedy nastąpi podpisanie umowy? – To jeden z ostatnich kroków. Jak tylko będzie komplet dokumentów, to podpisujemy umowę. Mam nadzieję, że termin ten będzie bliski. Pierwszy kwartał jest aktualny – mówi Bartosz Milczarczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta.
Odcinki w ramach 3+3 będą realizowane niezależnie od siebie. Na ok. 3,5-kilometrowym odcinku w kierunku Woli zaplanowano trzy stacje. Stacja C-8 Płocka znajdzie się w rejonie skrzyżowania Płockiej i Wolskiej. Stację C-7 Młynów (Moczydło) przewidziano pod ul. Górczewską, w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny, po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego. Zaplanowano tutaj
węzeł przesiadkowy na kolej. Stację C-6 Księcia Janusza zaplanowano natomiast pod Górczewską, po wschodniej stronie skrzyżowania z Księcia Janusza. Na wschodnio-północnym, 3,1-kilometrowym odcinku w kierunku Targówka również przewidziano trzy stacje. Przystanek C-16 Szwedzka powstanie w rejonie Szwedzkiej i Strzeleckiej. Stacja C-17 Targówek została zaplanowana w rejonie Pratulińskiej i Ossowskiego. Ostatni przystanek. C-18 Trocka, powstanie natomiast przy skrzyżowaniu Pratulińskiej i Trockiej. Przewidywany termin ukończenia to 2019 r. W tej chwili toczy się konkurs na
koncepcje architektoniczno-budowlane dla dalszych odcinków II linii.
WIZUALIZACJE STACJI PLANOWANYCH W RAMACH 3+3