ZTM w Warszawie rozstrzygnął pierwszą część kolejnego przetargu na obsługę komunikacyjną, obejmującą pięćdziesiąt wozów. Jeśli nie będzie odwołań, od grudnia pasażerów komunikacji miejskiej w Warszawie przez osiem lat będzie wozić Arriva Bus Transport. Wiadomo już, że na ulice miasta wyjedzie też pięć hybryd Solarisa.
ZTM w Warszawie wybrał ofertę firmy Arriva Bus Transport w
przetargu na ośmioletnią obsługę komunikacyjną w pierwszej części na 50 autobusów o długości 12 metrów wraz z minimum czterema wozami rezerwy. Roczna liczba wozokilometrów jest zaplanowana na poziomie 4 mln (+/- 10%). Rozpoczęcie świadczenia usług wyznaczono na 1 grudnia 2016 r.
W sumie wpłynęły trzy oferty, ale Arriva przedstawiła najlepsze warunki cenowe. Wszystkie startujące firmy zaproponowały wprowadzenie do ruchu pięciu pojazdów z alternatywnym źródłem zasilania w postaci hybrydowego Solarisa, otrzymując maksymalną liczbę punktów w tej kategorii. O zwycięstwie zadecydowała więc cena, która stanowiła 85% kryterium wyboru. Arriva jest w stanie wozić warszawiaków za 7,24 zł brutto za wozokilometr.
Nie rozstrzygnięto jeszcze drugiej części również obejmującej pięćdziesiąt wozów (wraz z min. czterema autobusami rezerwowymi) w okresie od 1 stycznia 2017 r.
Tutaj wpłynęły cztery oferty. Najtańszą, ze stawką 6,99 zł, złożyła firma PKS Grodzisk Mazowiecki.
Wykonawcy będą musieli
spełnić wysokie wymagania dot. zaplecza. Zgodnie ze specyfikacją każdy pojazd wprowadzany do ruchu musi uzyskać certyfikat zgodności z wymogami. Kierowcy muszą natomiast być zatrudnieni na pełen etat w oparciu o umowę o pracę. Ponadto mają być dobrze zorientowani w przepisach porządkowych, taryfie, układzie komunikacyjnym, a także posługiwać się językiem polskim w stopniu przynajmniej średniozaawansowanym.