Tramwaj dwukierunkowy Jazz, wyprodukowany przez Pesę, przeszedł test i przejeździł cały dzień bez awarii. To otwiera drogę do wyjazdu pojazdu z pasażerami.
Tramwaj Jazz Duo musiał przejeździć bez żadnej awarii osiemnaście godzin, zanim w ogóle mógł zostać włączony do ruchu pasażerskiego. Wyprodukowany przez Pesę pojazd kilkukrotnie podchodził do tego testu. Ostatecznie udało się w piątek 24 października. – Potwierdzam, że Jazz Duo przeszedł pomyślnie test 18-godzinnej jazdy. Obecnie trwa kolejny etap odbiorów – systemów informatycznych. Po ich zakończeniu tramwaj zacznie kursować z pasażerami – mówi Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy.
Tramwaje Jazz Duo przed odbiorem końcowym czeka jeszcze znacznie poważniejszy test. – Tramwaj będzie musiał przejeździć z pasażerami bez awarii 5 tys. km – mówi Michał Powałka, rzecznik.
Warszawa kupiła w sumie 50 pięcioczłonowych tramwajów Jazz Duo. Zakupy są realizowane z myślą o obsłudze linii w czasie remontów czy budowy nowych tras. Analizowane są też koncepcje wybudowania torów odstawczych przy punktach węzłowych, w których brakuje miejsca na pętlę. Po otwarciu centralnego odcinka II linii metra i ukończeniu torowiska na Powstańców Śląskich powstanie linia dowozowa z wykorzystaniem taboru dwukierunkowego pomiędzy stacją Rondo Daszyńskiego a Wolą, Bielanami i Młocinami.
Czytaj też:
Jazzy Duo bardziej żółte. Wyjadą w październiku?