Od wczoraj (25 czerwca) pierwsze autobusy elektryczne Solarisa wożą pasażerów komunikacji miejskiej w Warszawie. Na razie wykonują testowo pojedyncze kursy, niebawem na stałe zagoszczą na linii 222, kursującej Krakowskim Przedmieściem.
Warszawa kupiła w sumie od Solarisa – po długich problemach związanych z rozstrzygnięciem przetargu – dziesięć 12-metrowych autobusów elektrycznych. To w sumie dosyć nowatorskie zamówienie, jeżeli chodzi o jego wielkość – wiele miast decyduje się na razie na pojedyncze autobusy. Pierwszy nowy pojazd przyjechał do Warszawy pod koniec maja. Od tamtej pory trwały testy w ruchu miejskim.
Nowe autobusy niespodziewanie wożą już pasażerów warszawskiej komunikacji miejskiej. – Od wczoraj (25 czerwca) robią pojedyncze kursy. Sprawdzamy je w mieście z pasażerami, żeby potem nie było niespodzianek – mówi Adam Stawicki, rzecznik MZA w Warszawie. Jak dodaje, na razie nie ma zgłoszeń o ewentualnych problemach.
Na razie wozy można spotkać – niejako przedpremierowo – na różnych liniach, docelowo jednak trafią na linię 222, która kursuje Traktem Królewskim. – Oficjalnie w najbliższych dniach wyjadą na tę linię – mówi Stawicki. Niewykluczone, że stanie się to już jutro.
Nowe autobusy będą stacjonowały na Woronicza, choć docelowo mają parkować w przebudowanej zajezdni Redutowa. Jeżeli chodzi o pojazdy o alternatywnym napędzie, w trakcie realizacji jest też kontrakt na dostawę
35 przegubowych Solbusów na LNG. Przewoźnik posiada też cztery autobusy hybrydowe. W ramach nowej rozpoczętej perspektywy unijnej MZA planuje nabyć w sumie
130 pojazdów niskoemisyjnych w latach 2015-2017 – rozważane są napędy elektryczny i gazowy.