PKP PLK podpisały umowę na przebudowę i wydłużenie przejścia podziemnego na stacji Zielona Góra, To część większego projektu, realizowanego wspólnie miastem, którego celem jest stworzenie wygodnego węzła przesiadkowego.
PKP PLK w październiku podpisały umowę z poznańską firmą Alusta na przebudowę tunelu na stacji Zielona Góra. Zakres prac przewiduje ponad dwukrotne wydłużenie przejścia podziemnego – z 20 do ponad 44 m – dzięki czemu połączone zostaną dwie części Zielonej Góry. Zostaną wybudowane dwie pochylnie oraz winda osobowa, które ułatwią dostęp także dla rowerzystów.
Przebudowa tunelu to część większej inwestycji, realizowanej wspólnie z miastem. Drugą część projektu, finansowaną w 80% przez miasto, stanowią zabudowa zadaszeń peronów, tunelu i dojść do peronów oraz przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Batorego.
Po zakończeniu inwestycji stacja zyska spójne, jednolite zadaszenie z realizowanym w jej pobliżu dworcem komunikacji miejskiej. Natomiast na ul. Batorego przejazd zostanie poszerzony, umożliwiając dwukierunkowy ruch autobusów komunikacji miejskiej. Roboty budowlane, związane z zamknięciami torowymi i zamknięciem ulicy Batorego w rejonie wiaduktu, rozpoczną się w marcu przyszłego roku i potrwają do listopada.
Zielona Góra
podpisała umowę z wykonawcą centrum przesiadkowego w marcu tego roku. Inwestycja obejmuje m.in. obiektu kubaturowego, przykrytego owalnym przeszkleniem, dla centrum obsługi klienta i na potrzeby zaplecza socjalnego kierowców i pracowników MZK. Zadaszone przejście będzie prowadzić na perony kolejowe. Przewidziano również zadaszoną kładkę między centrum przesiadkowym a ciągiem pieszym na wiadukcie ul. Sulechowskiej, Parkingi dla samochodów i rowerów, a także stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych.