Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Wiadukt nad Marynarską – dobry czy zły pomysł dla Służewca?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-06-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Wiadukt nad Marynarską – dobry czy zły pomysł dla Służewca?
Panek, lic. CC-BY 3.0ul. Marynarska w Warszawie
Dzielnica biurowa na warszawskim Służewcu cały czas rozbudowuje się mimo złych warunków dojazdowych. W godzinach szczytu korkuje się, a wyjazd z podziemnego garażu czasem trwa 20 minut. Miasto planuje poszerzenie Marynarskiej i likwidację kolizyjnych przejazdów. Jaki to będzie miało wpływ na komunikację w tym rejonie?

Służewiec to warszawskie zagłębie biurowe w południowo-zachodniej części miasta, powstałe na dawnych terenach przemysłowych. Jak pisaliśmy, rozwój dzielnicy nie idzie w parze z zapewnieniem odpowiednich rozwiązań komunikacyjnych.

W ostatnich latach znacznie poprawił się układ dróg wokół dzielnicy – powstały dodatkowe przejazdy nad kolejową linią radomską, dociągnięto też Południową Obwodnicę Warszawy. To nie koniec inwestycji. Miasto planuje poszerzenie ul. Marynarskiej z likwidacją przejazdów kolizyjnych, które częściowo miałyby zostać zastąpione wiaduktami, np. w ciągu Postępu.

Jaki wpływ będzie miała przebudowa na warunki dojazdowe? – To zależy od tego, czy nowe inwestycje powiększą, czy zmniejszą możliwość wjazdu samochodem do dzielnicy Służewiec oraz jak zmieni się sytuacja dla pieszych i innego rodzaju transportu. Zwiększenie możliwości dojazdu samochodem tylko pogorszy sytuację, ponieważ siatka ulic Służewca nie jest przygotowana na przyjęcie jeszcze większej ilości pojazdów – mówi Wojciech Szymalski z Zielonego Mazowsza.

Jak dodaje Szymalski, istniejąca siatka ulic w obrębie Służewca nie jest przygotowana na zwiększenie ruchu. – Została zaprojektowana dla kilku dużych zakładów przemysłowych o stosunkowo niewielkiej liczbie zatrudnionych, a przede wszystkim znikomej liczbie klientów z dość dużym ruchem ciężkich pojazdów. Obecnie firmy tam zlokalizowane generują znacznie większy ruch pracowników, a także całkiem nową rzeszę klientów. Usprawnienie dojazdu do dzielnicy samochodem w niczym nie ułatwi w tej dzielnicy parkowania, ani ruchu pojazdów - prawo Lewisa-Mogridge'a zadziała niezawodnie – mówi Szymalski. Zgodnie z tym prawem, ruch samochodowy zwiększa się tak, by maksymalnie wypełnić nową, zwiększoną przepustowość. Innymi słowy nowe drogi przyciągają więcej samochodów.

Zdaniem przedstawicieli SISKOM-u przebudowa Marynarskiej powinna być realizowana zgodnie z założeniami. – Ten ciąg jest uważany jako część obwodnicy miejskiej. Były już wykonywane analizy i wydaje się, że taka inwestycja jest uzasadniona, choć niektóre rozwiązania projektowe np. w zakresie dostępności dla pieszych nie są idealne.. Z drugiej strony projekt ten eliminuje niebezpieczne zakończenie estakady przed skrzyżowaniem z ul. Postępu i występujący tam bardzo krótki odcinek przeplatania. Zresztą już późno na zmianę dokumentacji. Mamy już formalnie rozpoczęty proces budowlany – zauważa Oleszczuk.

Obaj rozmówcy podkreślają jednak, że kluczem do rozwiązania problemów Służewca jest uporządkowanie parkowania poprzez strefę płatnego parkowania oraz poprawa dojazdu komunikacją miejską. Wskazują też – jako ważne i możliwe do realizacji w pierwszej kolejności szereg miękkich działań, jak zróżnicowanie godzin pracy, poprawa dojścia czy wprowadzenie w biurach rozwiązań nakierunkowanych na rowerzystów.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Na Służewcu ulica za szlabanem

Przestrzeń

Warszawa. Na Służewcu ulica za szlabanem

Jakub Dybalski 18 czerwca 2018

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Komunikacja

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Witold Urbanowicz 13 stycznia 2018

Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę

Komunikacja

Służewiec z nową ulicą, którą sfinansują deweloperzy

Przestrzeń

Warszawa. Służewiec udrażniany dzięki firmom

Przestrzeń

Warszawa. Służewiec udrażniany dzięki firmom

Jakub Dybalski 23 lutego 2017

Zobacz również:

Warszawa. Na Służewcu ulica za szlabanem

Przestrzeń

Warszawa. Na Służewcu ulica za szlabanem

Jakub Dybalski 18 czerwca 2018

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Komunikacja

Kiedy i co tramwaj zmieni na biurowym Służewcu

Witold Urbanowicz 13 stycznia 2018

Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę

Komunikacja

Służewiec z nową ulicą, którą sfinansują deweloperzy

Przestrzeń

Warszawa. Służewiec udrażniany dzięki firmom

Przestrzeń

Warszawa. Służewiec udrażniany dzięki firmom

Jakub Dybalski 23 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5