Warszawska Kolej Dojazdowa nie kończy jeszcze remontów infrastruktury torowej. Jeszcze przed wakacjami pasażerowie mogą spodziewać się dalszych utrudnień w ruchu między Podkową Leśną a Komorowem. Jednocześnie spółka szykuje się do budowy drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego.
W ostatnich latach WKD przeprowadzała szereg remontów infrastruktury. Wyremontowano m.in. oba tory między Komorowem a Warszawą, a także jeden z torów między Komorowem i Podkową Leśną oraz trasę do Milanówka. Działania inwestycyjne będą w tym roku kontynuowane. – w miarę posiadanych środków finansowych spółka w ciągu 2017 roku zamierza zakończyć modernizację torowiska na szlaku Podkowa Leśna Główna – Komorów. Prace będą obejmować remont toru nr 2 wraz z modernizacją mostu zlokalizowanego na tym szlaku – na odcinku pomiędzy przystankami Kanie Helenowskie i Nowa Wieś Warszawska – informuje Krzysztof Kulesza, rzecznik WKD.
Pasażerowie mogą spodziewać się utrudnień jeszcze przed wakacjami. – Realizacja robót jest planowana w miesiącach maj-czerwiec br. i będzie wiązać się z pewnymi ograniczeniami w ruchu pociągów na szlaku Podkowa Leśna Główna – Komorów. Organizacja ruchu pociągów powinna być zbliżona do obowiązującej w roku ubiegłym podczas podobnego zakresu prac obejmujących modernizację toru nr 1 – przekazuje Kulesza.
W zeszłym roku utrudnienia związane z całodobowym zamknięciem toru trwały przez miesiąc. Ruch pociągów między Komorowem a Podkową Leśną Główną odbywał się wahadłowo po jednym torze. Utrzymano kursowanie pociągów w relacji Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna z dodatkowymi kursami na najbardziej obciążonym odcinku z Warszawy do Komorowa. Dodatkowo uruchomiono pociągi w relacjach Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz Podkowa Leśna Zachodnia – Milanówek Grudów. – Teraz dodatkowo w zamian za część wycofanych pociągów planowane jest uruchomienie połączeń obsługiwanych przez zastępczą komunikację autobusową – dodaje Krzysztof Kulesza.
Spółka
przygotowuje się też do kolejnych inwestycji. – Z końcem ubiegłego roku podjęte zostały działania na rzecz planowanej rozbudowy infrastruktury kolejowej na jednotorowym obecnie szlaku pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim i Podkową Leśną. W ciągu 2017 roku obejmą one przygotowanie niezbędnej dokumentacji umożliwiającej ubieganie się o wsparcie z programów bezzwrotnej pomocy finansowej – mówi Kulesza. Umowę podpisano 20 stycznia 2017 r.
W kwestii taboru w ciągu 2017 roku będą kontynuowane rozpoczęte w roku ubiegłym naprawy elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN97 (typ 33WE) na poziomie utrzymania P4.