Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na zabudowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na ośmiu przejazdach kolejowo-drogowych. Z uwagi na brak właściwych zabezpieczeń prędkość pociągów jest w tych miejscach ograniczona do 20 km/h.
Przedmiotem zamówienia jest zabudowa urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na ośmiu przejazdach kolejowych linii kolejowej nr 47 Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska wraz z robotami towarzyszącym. Inwestycja będzie realizowana w formule „projektuj i buduj”. O wyborze wykonawcy zadecyduje cena. Termin otwarcia ofert wyznaczony jest na 22 lipca.
Przetarg obejmuje przejazdy w Kaniach Helenowskich przy ul. Piłsudskiego, w Owczarni przy ul. Żółwińskiej, w Milanówku przy ul. Średniej i Łąkowej (przystanek Brzózki), w Kadach przy Środkowej, w Grodzisku Mazowieckim przy Piaskowej i w Otrębusach przy Przejazdowej / Różanej oraz przy Natolińskiej.
Przejazdy uwzględnione w przetargu zostały w zeszłym roku zostały przekwalifikowane do kategorii B bądź C. To efekt
kontroli Urzędu Transportu Kolejowego, który stwierdził wielokrotne naruszenie przepisów w tym zakresie. UTK zakwestionował prowadzenie ruchu pociągów przy nieustalonych komisyjnie kategoriach przejazdów, brak właściwych zabezpieczeń i oznaczeń czy dopuszczenie do eksploatacji przejazdów z uszkodzoną sygnalizacją samoczynną.
Zgodnie z przepisami w przypadku kategorii B powinna być zastosowana samoczynna sygnalizacja przejazdowa z rogatkami. Natomiast na przejazdach kategorii C wymagana jest samoczynna sygnalizacja, ale bez rogatek. Do czasu jej zabudowania prędkość pociągów jest ograniczona do 20 km/h.
W ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy powinna zostać przedłożona uzgodniona dokumentacja dla każdego z przejazdów wraz z uzyskaną prawomocną decyzją, zezwalającą na przeprowadzenie prac budowlanych, które powinny zostać wykonane do 30 września 2015 r. W ciągu kolejnego miesiąca przewidziano nadzorowaną eksploatację, zakończoną dokonaniem odbioru końcowego.