W przyszłym tygodniu premierę będzie miała nowa generacja pojazdów Solaris – na razie zostaną pokazane w dwóch wersjach: 12- i 18-metrowej. Polski producent zapowiada również rozszerzenie działalności. – Niebawem zaskoczymy nowatorskim produktem. Mamy w planie wejście w zupełnie nowy segment – zapowiada Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy firmy.
Premiera nowego Solarisa będzie miała miejsce na targach pojazdów użytkowych w Hanowerze, które odbywają się w dniach od 25 września do 2 października. Autobusy zostaną pokazane w wersji 12- i 18-metrowej. – Pierwszy Solaris Urbino miał swoją premierę w 1999 roku. Do tej pory konstrukcja dwukrotnie przechodziła zmiany, w 2002 oraz w 2004 roku. Teraz przyszedł czas na kolejną odsłonę Solarisów, zarówno jeśli chodzi o autobusy miejskie Urbino, jak również trolejbusów Trollino. Premierowy pojazd nazwaliśmy po prostu nowym Solarisem. Jest to nie tylko face-lifting, ale całkowicie nowa konstrukcja, która powstała od zera, chociaż oczywiście bazowała na doświadczeniu zdobytym podczas miliardów pokonanych kilometrów przez ponad 11.000 pojazdów, które są w codziennej eksploatacji w całej Europie – mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik prasowy producenta.
fot. SolarisCo się zmieni? – Wprowadziliśmy zmiany w niemal każdym obszarze. Począwszy od lżejszej i jednocześnie bardziej wytrzymałem konstrukcji stalowej, poprzez nowy design, nową aranżację wnętrza oraz miejsca pracy kierowcy. Zarówno pasażerowie, jak i kierowcy nowego Solarisa będą podróżować jeszcze bardziej komfortowym, przestronnym i atrakcyjniejszym pojazdem. Zmiany docenią także pracownicy serwisów. Codzienna obsługa będzie bowiem jeszcze łatwiejsza – opisuje Figaszewski. Choć producent zapowiada rewolucję, pewne charakterystyczne elementy i cechy, typowe dla pojazdów Solaris, nie będą zmieniane. – Na pewno zostaną zachowane znaki rozpoznawcze Solarisa, jak np. zakrzywiona linia przedniej szyby – mówi Figaszewski.
fot. Solaris
Od momentu targów klienci będą mogli zamawiać konkretne modele nowej generacji. – Jesteśmy gotowi do produkcji seryjnej nowych Solarisów. Ta konstrukcja powstawała już z myślą o autobusach przystosowanych do normy Euro-6, jak i trolejbusach, a także pojazdach elektrycznych, gazowych czy hybrydowych. Dzięki temu wszystkie nasze modele będą spójnie konstrukcyjnie i wizualnie. Gdy wprowadzaliśmy poprzednią generację, nie było jeszcze na rynku autobusów hybrydowych czy elektrycznych, które musiały zostać dostosowane do wcześniejszych rozwiązań – mówi Mateusz Figaszewski. Polska premiera nowego Solarisa przewidziana jest 8 października w Kielcach.
To jednak nie koniec nowości. Solarisowi – firmie, która zaczynała od autobusów – udało się wejść na rynek z tramwajem. Czy jest szansa na rozszerzenie działalności o kolejne produkty? – Mamy w najbliższym w czasie w planie wejście w zupełnie nowy segment, jeżeli chodzi o pojazdy komunikacji publicznej, ale przez najbliższe miesiące niech pozostanie to tajemnicą. Niebawem zaskoczymy nowym produktem – zdradza Figaszewski.
fot. Solaris fot. Solaris fot. Solaris fot. Solaris