Kilka dni temu wojewoda mazowiecki nałożył na miasto obowiązek uzupełnienia projektów budowlanych odcinka II linii metra na Wolę. Projektanci mają na to 90 dni. Bez tych poprawek wojewoda nie wyda pozwoleń na budowę, niezbędnych dla rozpoczęcia inwestycji.
11 i 13 lipca 2016 r. do wojewody mazowieckiego wpłynęło
postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska (RDOŚ) uzgadniające realizację elementów projektu rozbudowy II linii metra w kierunku zachodnim do stacji C6 Księcia Janusza. Dla dwóch wniosków oznacza to koniec postępowania dotyczącego ponownej oceny oddziaływania na środowisko, prowadzonego przez RDOŚ.
Jak jednak informują służby wojewody, do czasu uzupełnienia projektów budowlanych, w tym w szczególności doprowadzenia ich do zgodności z przepisami, według prawa nie ma możliwości wydania pozwolenia na budowę. Przed wydaniem pozwolenia, Wojewoda, zgodnie z ustawą sprawdza m.in. zgodność projektu budowlanego z przepisami prawa, w tym kompletność projektu budowlanego oraz jego zgodność z wymaganiami ochrony środowiska (w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz w postanowieniu uzgadniającym realizację przedsięwzięcia, wydanym przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska po ponownej ocenie oddziaływania na środowisko). Dlatego też 14 i 15 lipca wojewoda wydał postanowienia, w których nałożył na inwestora obowiązek uzupełnienia dokumentacji. Projektanci mają na to 90 dni.
Metro nie wie na razie, o jakie ewentualne błędy i braki chodzi. – Do dnia 19 lipca do inwestora nie wpłynęły wskazane postanowienia wojewody mazowieckiego nakładające na wnioskodawcę obowiązek uzupełnienia projektów budowlanych – mówi Anna Bartoń z biura prasowego Metra Warszawskiego. Jednocześnie przypomina, że Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska nie zakończyła postępowania dotyczącego ponownej oceny oddziaływania na środowisko i
nadal prowadzi procedurę wydawania postanowień w sprawie uzgodnienia warunków realizacji stacji C8 Płocka i szlaku D9 Płocka – Rondo Daszyńskiego.
Na 3,4-kilometrowym odcinku zachodnim znajdą się trzy stacje. Stacja C8 Płocka zlokalizowana będzie pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Następny przystanek, C7 Młynów, zaplanowany jest pod Górczewską – między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. Przewidziano tutaj
węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, również znajdzie się pod Górczewską, po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza. Po zachodniej stronie przewidziano komorę torów odstawczych. Od maja
trwa natomiast budowa odcinka wschodniego-północnego, na Targówek, którą prowadzi włoska firma Astaldi.