Wrocław otworzył oferty na budowę trasy tramwajowej w ul. Hubskiej na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej. Wystartowało sześć firm, proponując kwoty od 35,3 mln zł do 42,4 mln zł brutto. Ponowiony przetarg ponownie ma szansę wygrać Balzola.
Przedmiotem przetargu, prowadzonego przez Wrocławskie Inwestycje, jest budowa trasy tramwajowej w ul. Hubskiej na odcinku od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej na podstawie dostarczonej przez zamawiającego dokumentacji.
To już drugi przetarg na to zadanie. Poprzedni, ogłoszony pod koniec września, został nawet rozstrzygnięty. W części dotyczącej trasy tramwajowej pod koniec listopada wpłynęło dziesięć ofert opiewających na kwoty od 34,3 mln zł do 45,5 mln zł brutto. Ostateczne zamówienia udzielono w lutym tego roku konsorcjum z firmą Balzola na czele, która zaproponowała najniższą cenę. Na początku kwietnia, po odwołaniach, zamawiający poinformował o unieważnieniu postępowania. Powodem jest brak oferty niepodlegającej odrzuceniu.
Właśnie minał termin składania ofert. Wpłynęło sześć ofert. Najtańsza została złożona przez Balzolę i opiewa ona na kwotę 35,337 mln zł brutto. Następna w kolejności jest firma Skanska, która wyceniła prace na 38,380 mln zł brutto. Tylko te oferty mieszczą się w budżecie, określonym na kwotę 38,262 mln zł brutto. Poza tym w przetargu wystartowali konsorcjum Tor-Krak i Drobud (42,397 mln zł brutto), ZUE (39,511 mln zł brutto), Berger Bau Polska (42,052 mln zł brutto) oraz Strabag Infrastrukutra Południe (41,778 mln zł brutto).
O wyborze zadecydują cena (60%), termin wykonania zamówienia i termin gwarancji (po 20%). Jedna wszystkie firmy zaoferowały skrócenie terminu do 15 września 2018 r., a także dziewięć lat gwarancji. Zwycięzcą zostanie więc Balzola, o ile jej oferta spełnia wymogi formalne i nie podlega odrzuceniu.
To nie koniec planów Wrocławia w zakresie komunikacji tramwajowej. Miasto
planuje budowę ok. 15 km linii tramwajowych w okresie do 2020 r. (w sumie sześć nowych zadań).