Wrocław otworzył oferty w przetargu na budowę trasy tramwajowej w ul. Hubskiej od Glinianej do Dyrekcyjnej wraz z przebudową układu drogowego. W części dotyczącej tramwaju wpłynęło aż dziesięć ofert opiewających na kwoty od 34,4 mln zł do 45,5 mln zł brutto.
Przetarg ogłaszany przez Wrocławskie Inwestycje obejmuje budowę nowej trasy tramwajowej w ulicy Hubskiej na odcinku od Glinianej do Dyrekcyjnej. Postępowanie podzielone jest na trzy części. Pierwsza z nich zakłada realizację wspomnianej trasy zamówienia. Druga to docelowa organizacja ruchu z oznakowaniem, a trzecia to poprawa nawierzchni ulic Dyrekcyjnej i Gajowej.
W części dotyczącej budowy infrastruktury tramwajowej wpłynęło dziesięć ofert opiewających na kwoty od 34,4 mln zł do 45,5 mln zł brutto. Budżet zamawiającego wynosi blisko 35 mln zł brutto (w tym 25 mln zł brutto od miasta i 10 mln zł brutto od MPWiK). Oznacza to, że jedyną ofertę w całości mieszczącą się w kosztorysie, jest ta złożona przez konsorcjum wrocławskich firm Zakład Sieci i Zasilania i Elektrotim (choć zarazem przekracza ona koszt inwestycji będący w gestii miasta o blisko 2 mln zł – taniej wyceniono za to usługi wodociągowe będące w gestii MPWiK). Wszyscy oferenci zadeklarowali termin wykonania do 15 grudnia 2017 r. oraz dziewięcioletnią gwarancję.
W części obejmującej wykonanie docelowej organizacji ruchu (oznakowanie) wpłynęły dwie oferty na kwoty od 369 tys. zł do 455 tys. zł brutto, znacznie przekraczających budżet. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm Elektrotim, Rotomat i Zakład Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Zaberd. Zamawiający przeznaczył na ten cel zaledwie 30 tys. zł brutto.
Remontem nawierzchni Dyrekcyjnej zainteresowanych jest dziesięć firm. Oferty opiewają na kwoty od 3,5 mln zł brutto do 4,6 mln zł. Najtańszą propozycję złożyła firma Skanska. Również i w tym przypadku oferty okazały się droższe, niż zakładano. Na to zadanie przeznaczono niecałe 3 mln zł brutto (w tym 1,8 mln zł brutto miasto i 1,2 mln zł brutto MPWiK).
To nie koniec planów Wrocławia w zakresie komunikacji tramwajowej. Miasto
planuje budowę ok. 15 km linii tramwajowych w okresie do 2020 r. (w sumie sześć nowych zadań).