Wrocławskie Inwestycje, zgodnie z zapowiedziami, ogłosiły nowy przetarg na budowę 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej wzdłuż Popowickiej, Starogroblowej i Długiej wraz z budową nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin. Inwestycja ma zostać zrealizowana w nowym terminie – do końca września 2020 r.
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły ponowny przetarg na budowę 3,8-kilometrowej trasy tramwajowej w ciągu Popowickiej, Strogroblowej i Długiej na odcinku od Milenijnej do Jagiełły. Elementem projektu jest budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego tramwajowo-kolejowego Wrocław Popowice oraz nowego przystanku Wrocław Szczepin wraz z przebudową wiaduktu nad ul. Długą. Przetarg ogłoszony jest wspólnie z PKP PLK i szeregiem deweloperów.
Termin składania ofert mija 29 maja. O wyborze zadecydują cena (60%), doświadczenie kierownika budowy dla zakresu gminy Wrocław (20%), termin gwarancji (10%) oraz wydłużenie okresu utrzymania rękojmi (10%). Zadanie ma zostać zrealizowane do 30 września 2020 r.
Poprzedni przetarg, ogłoszony w listopadzie zeszłego roku,
został unieważniony. W postępowaniu wystartowały cztery podmioty, ale oferty znacząco przekraczały budżet. Zamawiający nie miał wystarczających środków, by dopłacić do zwycięskiej oferty po odrzuceniu ze względów formalnych trzech najtańszych ofert. W nowym postępowaniu nie uwzględniono opcji w postaci rozbudowy LCS Wrocław Popowice o stację Wrocław Popowice. Ponadto o termin realizacji został wydłużony. W poprzednim postępowaniu zakładano zrealizowanie prac do końca września 2019 r.