Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Wrocław walczy z odjazdami komunikacji przed czasem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
MPK Wrocław

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Wrocław walczy z odjazdami komunikacji przed czasem
fot. Neo[EZN] / fotopolska.eu
MPK Wrocław powołał zespół roboczy, który ustali, jakie zmiany są potrzebne, by zmniejszyć liczbę odjazdów przed czasem autobusów i tramwajów. – Problem odjazdów przed czasem nie dotyczy wyłącznie naszych kierujących. Nie są oni jedynym ogniwem w MPK za nie odpowiedzialnym. Dlatego powołaliśmy zespół, który przeanalizuje ten temat i określi, co i gdzie trzeba zmienić – podkreśla Władysław Smyk, prezes MPK.

Co piąta skarga, która wpływa do MPK, to reklamacja na odjazd z przystanku przed czasem. Z analizy przeprowadzonej przez MPK za rok 2013 wynika, że około 10 proc. wszystkich odjazdów z przystanków to takie, gdy kierowca czy motorniczy rusza szybciej, niż minutę przed czasem. – Chcę to zmienić – zapowiada prezes MPK. – Nasi pasażerowie są w stanie ze zrozumieniem podejść do opóźnień. Przekonują ich argumenty, że nie mamy wpływu na natężenie ruchu w mieście, wypadki czy awarie i są w stanie chwilę poczekać na spóźniony autobus czy tramwaj. Za to widok odjeżdżającego z przystanku przed czasem pojazdu zwyczajnie ich irytuje. Rozumiemy to i chcemy się z tym zmierzyć – mówi Smyk.

Temat nie jest łatwy, bo wymaga pracy na potężnym zbiorze danych. Rocznie w MPK autobusy zatrzymują się na przystankach około 38 milionów razy, a tramwaje – około 26 milionów razy. Ponadto trzeba wziąć pod uwagę, że czym innym jest odjazd przed czasem z pętli, a czym innym – z przystanków na trasie. Analizy wymagają też rozkłady jazdy.

Dlatego potrzeba czasu, aby pasażerowie odczuli znaczącą poprawę. Ale pierwsze efekty pracy MPK nad przyspieszeniami będą widocznie już teraz. MPK rozpoczęło akcję informacyjną wśród kierujących, która ma uczulić ich na ten problem.

MPK od niedawna dysponuje narzędziem, dzięki któremu może prześledzić każdy kurs przystanek po przystanku i pracę każdego kierującego. Dotychczas takie analizy opierały się przede wszystkim na skargach pasażerów. Teraz MPK chce to narzędzie wykorzystać szerzej. Pierwsi motorniczowie i kierowcy w tym miesiącu otrzymali od swoich przełożonych raporty z danymi na temat tego, ile razy odjechali z przystanku przed czasem. Akcja nie wiązała się dla kierujących z sankcjami służbowymi. A motorniczowie i kierowcy sami zgłaszali się z raportami do swoich kierowników, by na ten temat porozmawiać.

– To akcja informacyjna. Chcemy uświadomić naszym kierującym, że jesteśmy zainteresowani tym, jak wykonujemy naszą usługę. Wielu kierowców i motorniczych było zaskoczonych otrzymaną statystyką. Z ich perspektywy były to pojedyncze przypadki, ale dane zebrane z całego miesiąca unaoczniły im skalę zjawiska – mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK.

Wsparciem dla kierujących są też działania Centrali Ruchu MPK. Jej dyspozytorzy na bieżąco monitorują pracę kierujących.

– Pojazdy, które jadą szybciej, niż wynikałoby to z rozkładu jazdy, podświetlają się na mapie na niebiesko. Dyspozytorzy, którzy obserwują mapę, łączą się przez radio z konkretnym kierującym i proszą, by skorygował tempo jazdy – opowiada Korzeniowska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Komunikacja

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Jakub Madrjas 12 sierpnia 2023

PKP PLK nie przeprasza za Warszawę

Komunikacja

PKP PLK nie przeprasza za Warszawę

Jakub Madrjas 15 marca 2023

Nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa. Jakie zmiany?

Komunikacja

MZK Zielona Góra wprowadza korekty rozkładu jazdy

Komunikacja

MZK Zielona Góra wprowadza korekty rozkładu jazdy

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2022

Kraków zmienia formę rozkładów

Komunikacja

Kraków zmienia formę rozkładów

Redakcja/inf. pras. 25 marca 2022

Austriacy już znają rozkład jazdy pociągów na 2022 rok

Komunikacja

Austriacy już znają rozkład jazdy pociągów na 2022 rok

Artur Bogdanowicz 05 października 2021

Zobacz również:

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Komunikacja

Od września krótsze czasy przejazdu na kilku ważnych trasach

Jakub Madrjas 12 sierpnia 2023

PKP PLK nie przeprasza za Warszawę

Komunikacja

PKP PLK nie przeprasza za Warszawę

Jakub Madrjas 15 marca 2023

Nowy rozkład jazdy Kolei Mazowieckich i SKM Warszawa. Jakie zmiany?

Komunikacja

MZK Zielona Góra wprowadza korekty rozkładu jazdy

Komunikacja

MZK Zielona Góra wprowadza korekty rozkładu jazdy

Redakcja/inf. pras. 28 marca 2022

Kraków zmienia formę rozkładów

Komunikacja

Kraków zmienia formę rozkładów

Redakcja/inf. pras. 25 marca 2022

Austriacy już znają rozkład jazdy pociągów na 2022 rok

Komunikacja

Austriacy już znają rozkład jazdy pociągów na 2022 rok

Artur Bogdanowicz 05 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5